Spellenvariant.nl maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analysedoeleinden en om u te voorzien toepasselijke advertenties. Door gebruik te blijven maken van onze website ga je akkoord met het plaatsen van cookies. Voor meer informatie zie onze privacy verklaring.
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 7+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- Spelmechanismen
- Events, Movement Template
Catapult Feud
- Taal
- Engels
- Aantal spelers
- 2 spelers
- Speelduur
- 15 tot 45 minuten
- Leeftijd
- 7+
- Moeilijkheidsgraad
- Lichtvoetig
- BGGID
Catapult Feud, een opwindend strategisch spel gebaseerd op de originele serie 'Catapult Kingdoms', neemt je mee naar een wereld waarin kastelen en katapulten de hoofdrol spelen. In dit spannende spel is het jouw doel om als laatste speler met overeind staande troepen over te blijven.
Om te beginnen, kiest de jongste speler zijn of haar familie: Chaufort of Cunningfields. Vervolgens bouw je met je stenen een stevig kasteel om je troepen te beschermen. Gebruik je katapult om rotsblokken af te vuren en het kasteel van je tegenstander te vernietigen, en hun troepen omver te werpen. Zodra alle troepen van één familie zijn omgevallen, eindigt de strijd. De winnende familie moet ten minste één soldaat overeind hebben staan.
Het spel bestaat uit verschillende rondes. In elke ronde, beginnend bij de jongste speler, komt iedereen aan de beurt. De beurt van elke speler is verdeeld in vier fasen: Tactiek, Richten, Vuren en Opruimen. Voer deze fasen in volgorde uit en voltooi elke fase voordat je doorgaat naar de volgende. Als alle spelers aan de beurt zijn geweest, eindigt de ronde. Het spel gaat door totdat er nog maar één speler met troepen op tafel over is.
Let op! Catapult Feud is een spel waarbij je plastic stenen en figuren bouwt en vernietigt. Het is niet de bedoeling om je tegenstander, huisdieren of voorbijgangers te raken! Speel eerlijk en let op dat je niemand verwondt of iets beschadigt, behalve de vermeende ondoordringbare vesting van je tegenstander.
- Spelmechanismen
- Events, Movement Template
- Designer
- Kristian Fosh