Aanbieding!

Margraves of Valeria

 55,00

Slechts 1 resterend op voorraad

Artikelnummer: 602573043981 Categorieën: , , Tags: ,

Beschrijving

Min leeftijd: +14
Aantal spelers 2 a 5
Gem speelduur 60 a 120 min

Jij bent een markgraaf, een militaire commandant die belast is met het verdedigen van het land Valeria en het bouwen van magische Ward Towers in steden. Ridders in Valeria kunnen door jou of je mede-markgraven worden aangevoerd om monsters te verslaan of locaties te activeren in een poging invloed te krijgen op de 4 gilden: Worker, Soldier, Shadow en Holy. Naarmate je meer invloed krijgt, overschrijd je drempels die je privilegetegels opleveren die je bonussen opleveren.

Aan het einde van het spel verdien je overwinningspunten op basis van hoeveel invloed je hebt op een gilde en hoeveel iconen je van dat gilde hebt verdiend. De markgraaf met de meeste overwinningspunten aan het einde van het spel wordt hertog of hertogin genoemd en krijgt een eigen provincie om te beschermen en te groeien!

De beurten zijn bedrieglijk eenvoudig, omdat je slechts één Burgerkaart uit je hand mag spelen. Elke kaart kan worden gespeeld voor actiepictogrammen in de wimpel (linksboven), machtstekst (onderaan), of met de beeldzijde naar beneden om een ​​van de twee acties op je spelersbord uit te voeren (roep je kaarten terug of bouw een wijktoren ).

De belangrijkste kenmerken zijn onder meer:

Handopbouw – Net als bij het bouwen van kaarten, trek je kaarten in je hand, waardoor je krachten, overwinningspunten en opties toenemen.
Kaarten voor meerdere doeleinden – Elke kaart kan op vier manieren worden gebruikt, waardoor u veel beslissingsruimte heeft om uw strategie uit te voeren.
Werknemersplaatsing – Elke keer dat u uw markgraaf of ridder naar een locatie verplaatst, activeert u de kracht van die locatie, net als bij een spel voor het plaatsen van werknemers.
Gedeelde werkers – De ridders op het speelbord behoren niet tot één speler (iedereen kan ze gebruiken), dus pas op dat je je tegenstanders geen krachtige beurten geeft.
Grondstoffenbeheer – Je hebt beperkte opslagruimte op je spelersbord en het effectief gebruiken ervan (zonder tokens te verspillen) is de sleutel tot het winnen van het spel.
Hero Tombs – Terwijl je ridders de strijd in stuurt, sterven ze een glorieuze dood en worden ze naar tombes gestuurd waar je bonussen kunt verzamelen in een goed geïntegreerd minispel.
Invloedspoor – Krijg invloed op de 4 gilden door je markeringen over de sporen te verplaatsen. Hierdoor verdien je aan het einde van het spel meer overwinningspunten voor de iconen die je verzamelt.
Fantastische kunst – Net als bij eerdere Valeria-spellen heeft Mico zichzelf echt overtroffen door een rijke en dynamische wereld vol kleur en leven te creëren.

You are a Margrave, a military commander tasked with defending the land of Valeria and building magical Ward Towers at cities. Knights in Valeria can be commanded by you or your fellow Margraves to slay monsters or activate locations in an effort to gain influence over the 4 Guilds: Worker, Soldier, Shadow, and Holy. As you gain influence, you’ll cross thresholds that will earn you privilege tiles which give you bonuses.

At the end of the game, you’ll earn victory points based on how much influence you have over a Guild and how many icons you’ve gained of that Guild. The Margrave with the most victory points at the end of the game will be named a Duke or Duchess and given their own province to protect and grow!

Turns are deceptively simple as you only get to play 1 Citizen card from your hand. Each card can be played for action icons in the pennant (top-left), power text (at the bottom), or played face-down to perform one of the two actions on your player board (Recall your cards or Build a Ward Tower).

Key features include:

Hand Building – Much like deck-building, you are drafting cards into your hand increasing your powers, victory points, and options.
Multi-use Cards – Each card can be used in one of four ways, leaving you a lot of decision-making room to execute your strategy.
Worker-Placement – Each time you move your Margrave or a Knight into a location, you activate the power of that location much like a worker placement game.
Shared Workers – The Knights on the game board do not belong to a single player (anyone can use them) so be careful not to setup your opponents with powerful turns.
Resource Management – You have limited storage spots on your player board and using them effectively (without wasting tokens) is key to winning the game.
Hero Tombs – As you send Knights into battle, they die glorious deaths and are sent to tombs where you can collect bonuses in a well-integrated mini-game.
Influence Track – Gain influence over the 4 Guilds by moving your markers across the tracks which will earn you more victory points at the end of the game for icons you collect.
Fantastic Art – As with previous Valeria games, the Mico has really outdone himself by creating a rich and dynamic world full of color and life.