Aanbieding!

The Palace of Mad King Ludwig

 50,50

Slechts 2 resterend op voorraad

Artikelnummer: 0689070017554 Categorieën: , Tags: , ,

Beschrijving

Min leeftijd: +13
Aantal spelers 2 a 4
Gem duur 75 min

In Het paleis van de gekke koning Ludwig bouwt elke speler één voor één kamers in één gigantisch paleis. Naarmate de kamers voltooid zijn, vormt zich langzaam een ​​gracht rond de buitenkant. Zodra de uiteinden van de gracht met elkaar verbonden zijn, is het paleis klaar en wint de speler die het meeste aan het paleis heeft bijgedragen! Meer gedetailleerd deelt dit vervolg op Castles of Mad King Ludwig enkele overeenkomsten met zijn voorganger, zoals het leggen van tegels, kamerbeloningen en de magie van het kijken naar een uniek paleis dat vorm krijgt in de loop van het spel, maar de gameplay is heel anders, zonder veiling, een slimme eindspeltimer die grafisch de druk op spelers verhoogt terwijl de gracht zich langzaam rond het paleis sluit, en een draai aan het grondstoffenbeheer waarbij veelkleurige zwaanfiches worden gebruikt als betaalmiddel, punten en de sleutels om nieuwe vaardigheden.

Koning Lodewijk II van Beieren heeft alle grote architecten opgeroepen om zijn grootste prestatie te ontwerpen: een wereldberoemd paleis. Alleen het beste is voldoende! Prachtige afspraken, witte steen, omgeven door water, met overal zwanen. Oh, en de Ludwig-aanraking? Alle architecten moeten samen het paleis ontwerpen. De ontwerper die de grootste invloed toont, krijgt de opdracht om het te bouwen.

In Het paleis van de gekke koning Ludwig bouwt elke speler één voor één kamers in één gigantisch paleis. Naarmate de kamers voltooid zijn, vormt zich langzaam een ​​gracht rond de buitenkant. Zodra de uiteinden van de gracht met elkaar verbonden zijn, is het paleis klaar en wint de speler die het meeste aan het paleis heeft bijgedragen!

Meer gedetailleerd deelt dit vervolg op Castles of Mad King Ludwig enkele overeenkomsten met zijn voorganger, zoals het leggen van tegels, kamerbeloningen en de magie van het kijken naar een uniek paleis dat vorm krijgt in de loop van het spel, maar de gameplay is heel anders, zonder veiling, een slimme eindspeltimer die grafisch de druk op spelers verhoogt terwijl de gracht zich langzaam rond het paleis sluit, en een draai aan het grondstoffenbeheer waarbij veelkleurige zwaanfiches worden gebruikt als betaalmiddel, punten en de sleutels om nieuwe vaardigheden.

In The Palace of Mad King Ludwig, each player builds rooms one at a time in a single gigantic palace. As rooms are completed, a moat slowly forms around the outside. Once the ends of the moat connect, the palace is finished, and the player who has contributed the most to the palace wins! In more detail, this sequel to Castles of Mad King Ludwig shares a few similarities to its predecessor, such as tile-laying, room rewards, and the magic of watching a unique palace take shape through the course of the game, but the gameplay is entirely different, with no auction, a clever endgame timer that graphically builds pressure for players as the moat slowly closes in around the palace, and a twist on resource management with multi-colored swan tokens being used as currency, points, and the keys to new abilities.

King Ludwig II of Bavaria has called all great architects to design his greatest achievement: a world-renowned palace. Only the best will do! Gorgeous appointments, white stone, surrounded by water, with swans everywhere. Oh, and the Ludwig touch? All the architects must design the palace together. The designer who shows the strongest influence will receive the order to build it.

In The Palace of Mad King Ludwig, each player builds rooms one at a time in a single gigantic palace. As rooms are completed, a moat slowly forms around the outside. Once the ends of the moat connect, the palace is finished, and the player who has contributed the most to the palace wins!

In more detail, this sequel to Castles of Mad King Ludwig shares a few similarities to its predecessor, such as tile-laying, room rewards, and the magic of watching a unique palace take shape through the course of the game, but the gameplay is entirely different, with no auction, a clever endgame timer that graphically builds pressure for players as the moat slowly closes in around the palace, and a twist on resource management with multi-colored swan tokens being used as currency, points, and the keys to new abilities.