Rush Out!

€ 30,60
Inclusief BTW
Het was veel te gemakkelijk om in deze donkere kerker te komen, veel te gemakkelijk... enige manier om te overleven is door de uitgang te haasten.
Aantal

Het was veel te gemakkelijk om in deze donkere kerker te komen, veel te gemakkelijk... enige manier om te overleven is door de uitgang te haasten.

Haast je! is een asymmetrisch en hectisch spel voor 3-5 spelers, met 2-4 helden die proberen te ontsnappen terwijl de tovenaar spreuken tegen hen uitspreekt. Iedereen speelt tegelijkertijd, waarbij elk "team" dobbelstenen gooit en opnieuw gooit (drie per held en vijf voor de tovenaar) om kaarten te voltooien. Elke speler kan slechts op één kaart tegelijk dobbelstenen plaatsen en elke beproevingskaart aan de kant van de helden kan door maximaal twee personen worden voltooid. Zodra een kaart alle symbolen bedekt, voert u het effect uit (in het geval van de tovenaar) en trekt u een nieuwe kaart. Het eerste "team" dat de laatste kaart van hun kaartspel trekt, wint.

Het spel is eerst opgedeeld in trainingen, gevolgd door scenario's. Elke keer dat je verder komt in de regels, word je uitgenodigd om het spel te spelen voordat je verder gaat, dus stap voor stap leer je de volgende regels (die vaak nieuwe kaarten aan kaartspellen toevoegen):

Wanneer de tovenaar specifieke kaarten voltooit, kunnen ze een of alle dobbelstenen van de helden verwijderen van een kaart die ze proberen te voltooien.
Door dracologische spreuken te voltooien, kan de tovenaar een drakenpion verplaatsen naar een kaart aan de kant van de helden van het bord. Helden kunnen deze kaart niet uit het spel verwijderen, maar kunnen wel doorspelen en andere kaarten verwijderen; door wilds op hun dobbelstenen te gebruiken, kunnen de helden de draak terugduwen. Als de draak helemaal naar het heldendek gaat, wint de tovenaar het spel.
Door specifieke spreukkaarten te voltooien, kan de tovenaar een held verbieden een specifiek symbool te gebruiken, hoewel deze beperking onder bepaalde omstandigheden door de held kan worden opgeheven.
Door kaarten te voltooien, kunnen helden ervaringen opdoen, en ze kunnen deze ervaring gebruiken om hun wild-symbolen effectiever te maken. (Voor elke held is normaal gesproken een gerolde joker op een dobbelsteen gelijk aan een specifiek symbool, maar deze ervaring geeft je opties).
De tovenaar kan helden beschadigen, waardoor ze zichzelf moeten genezen - mogelijk met de hulp van hun vrienden - voordat ze kunnen proberen om beproevingskaarten te voltooien.

Haast je! bevat een half dozijn scenario's buiten de trainingsgames, en elk scenario wordt gespeeld als een best-of-three-serie van games.

650414288381
Sit Down!
SS-SID-01277*H6+2
2 Items

Datasheet

Minimum aantal spelers
3
Maximum aantal spelers
5
Leeftijd
8+
Speelduur
15 - 30 minuten
Taal
German
Taal
Dutch
Taal
French
Taal
English
Taalafhankelijk
Veel tekstgebruik
Auteur
Thomas Dupont
Hoeveel spelers?
Grote groepen (5-6)
Hoeveel spelers?
Kleine groepen (2-4)
Spelmechanisme
Dobbelen
Thema
Avontuur
Illustraties
Alexandre Bonvalot
Soort spel
Dobbelspel