Eerst weer een potje solo om alle regels weer op te frissen, 's avonds nog een potje met m'n vriendin.
Hoewel er een hele hoop kleine regeltjes zijn, waar je sowieso een compleet potje van 1,5 u voor nodig hebt om ze allemaal te onthouden, zijn ze thematisch gezien vaak wel passend (en dus ook logisch te verklaren).
Mijn vriendin had na een 20 minuten de meeste regels ook wel door, alleen bij specifieke gevallen moest ik nog even invallen op wat er mogelijk was. Vanaf dat moment gaat het spel vrij vlot.
Het solo potje had ik verloren, ik speelde met één character, Friday en de hond. De hond voelde voor mij een beetje overbodig op meerdere momenten omdat hij zeer beperkt is in zijn acties. Hunten deed ik niet heel veel. Ook vaak nog stomme fouten gemaakt waarbij ik aan het eind van de ronde besefte dat de acties voor die beurt vrij nutteloos waren geweest. (Als er maar één survivor is heb je natuurlijk geen behoefte aan genoeg voedsel in de voorraad)
Ik kwam tot dag 11 van de 12, daar ging ik helaas dood in de nacht vanwege de regen.
Tweede potje ging een stuk soepeler. We hadden het spel wel iets makkelijker gemaakt om ook hier de hond te gebruiken, maar ik had wel het idee dat het met 2 characters een stuk beter te doen is. Hoewel je met z'n tweeën wel één extra stuk voedsel in de voorraad moet hebben heb je als het ware twee acties meer per ronde.
We hadden wel mazzel met de beschikbare inventions, wij zijn vrij snel gaan proberen een kelder te maken, zodat we al ons voedsel als lang-houdbaar konden beschouwen.
Hoewel het ons drie rondes kostte om te maken konden wij ons daarna focussen om onze hout productie omhoog te krikken. Ons camp had +2 hout (vanwege het scenario item) en de shortcut van de Explorer zorgde ervoor dat er elke ronde ook keurig wat voedsel binnen stroomde zodat we zelf elders hout konden verzamelen.
Vanaf ronde 8 hadden we al door dat we sowieso zouden winnen als we in leven bleven en niet teveel tegenslag zouden hebben door unlucky rolls, en aan het begin van ronde 11 hadden we genoeg hout in de voorraad liggen om de houtstapel af te maken en het spel te winnen.
We hebben ons allebei erg vermaakt met de game, hij komt zeker spoedig weer op tafel!
Vandaag maar eens Arcadia Quest: Inferno opzetten en leren
Nieuwste Japan vakantieblog 2018: http://Japan2018.droogtwelweerop.nl
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Dit is de eerste keer dat ik iemand hoor die gewonnen heeft haha. Nu weet ik in ieder geval dat er hoop is.
Gisteren scenario 6 van Mechs vs Minions gespeeld met mijn vriend. In dit scenario worden een aantal nieuwe bordelementen toegevoegd, dus dat was wel een leuke verassing!
Ik speelde met Corki en mijn vriend met Heimerdinger. Voordat we begonnen dachten we niet dat we het gingen halen |||Spoiler|||Die Boss en dan ook nog overal spikes en lava aaaah!!|||Spoiler|||. Maar uiteindelijk konden we de minions redelijk ontwijken en konden we het einde van het lvl bereiken
http://boardgamegeek.com/user/CandyShine
Quote:
@Flapperbol
Dit is de eerste keer dat ik iemand hoor die gewonnen heeft haha. Nu weet ik in ieder geval dat er hoop is.
Gepost door: CandyShine op 28-04-2017 14:38
Dit is de eerste keer dat ik iemand hoor die gewonnen heeft haha. Nu weet ik in ieder geval dat er hoop is.
Gepost door: CandyShine op 28-04-2017 14:38
Wij speelde wel de iets makkelijkere variant met de hond erbij, dus wat mij betreft nog geen "echte" overwinning, maar die gaat er komen!
Vandaag de regels van Arcadia Quest: Inferno doorgenomen, tokens gepunched en solo een 2p potje gedaan om de regels te leren. Ik heb het idee dat de game opzetten (lees: alle tokens sorteren) meer tijd kost dan een potje zelf!
De regels zijn vrij simpel uit te leggen aangezien je vrij beperkt bent in mogelijkheden, en als iedereen de regels een beetje snapt lijkt het mij dat een speler zijn beurt binnen 10-20 seconden wel klaar heeft. Uiteraard zal je altijd wel mensen tegenkomen met analysis-paralysis...
Begrijp mij niet verkeerd, dit is voor mij geen minpunt. Hoewel ik nog geen echt potje met meerdere spelers heb gedaan heb ik het gevoel dat dit een toffe game is die je ook prima (of juist) kan spelen wanneer er een paar biertjes genuttigd zijn. (Sommige games zoals Sherlock zijn daar absoluut niet geschikt voor!)
De game heeft wel keihard een custom insert nodig, de honderden gepunchte tokens liggen nu los bovenop alles in de doos. Zakjes is ook geen optie omdat daar geen ruimte voor is. (Alleen de bovenste paar millimeter van de doos is beschikbaar voor de tokens als je de standaard insert hebt).
Ik gok dat ik de complete insert (ook van figurines) de vuilnisbak in gooi en met foam wel iets beters kan fixen. Ik wil alleen nog eerst een potje spelen met m'n Kickstarter zooi, wellicht kan ik die dan ook in de insert verwerken.
Ik gok dat de volgende speelsessie wel weer Arcadia Quest: Inferno wordt. Ik kan vast m'n vriendin wel zover krijgen om een potje mee te doen.
Nieuwste Japan vakantieblog 2018: http://Japan2018.droogtwelweerop.nl
Quote:
[..]
Wij speelde wel de iets makkelijkere variant met de hond erbij, dus wat mij betreft nog geen "echte" overwinning, maar die gaat er komen!
Vandaag de regels van Arcadia Quest: Inferno doorgenomen, tokens gepunched en solo een 2p potje gedaan om de regels te leren. Ik heb het idee dat de game opzetten (lees: alle tokens sorteren) meer tijd kost dan een potje zelf!
De regels zijn vrij simpel uit te leggen aangezien je vrij beperkt bent in mogelijkheden, en als iedereen de regels een beetje snapt lijkt het mij dat een speler zijn beurt binnen 10-20 seconden wel klaar heeft. Uiteraard zal je altijd wel mensen tegenkomen met analysis-paralysis...
Begrijp mij niet verkeerd, dit is voor mij geen minpunt. Hoewel ik nog geen echt potje met meerdere spelers heb gedaan heb ik het gevoel dat dit een toffe game is die je ook prima (of juist) kan spelen wanneer er een paar biertjes genuttigd zijn. (Sommige games zoals Sherlock zijn daar absoluut niet geschikt voor!)
De game heeft wel keihard een custom insert nodig, de honderden gepunchte tokens liggen nu los bovenop alles in de doos. Zakjes is ook geen optie omdat daar geen ruimte voor is. (Alleen de bovenste paar millimeter van de doos is beschikbaar voor de tokens als je de standaard insert hebt).
Ik gok dat ik de complete insert (ook van figurines) de vuilnisbak in gooi en met foam wel iets beters kan fixen. Ik wil alleen nog eerst een potje spelen met m'n Kickstarter zooi, wellicht kan ik die dan ook in de insert verwerken.
Ik gok dat de volgende speelsessie wel weer Arcadia Quest: Inferno wordt. Ik kan vast m'n vriendin wel zover krijgen om een potje mee te doen.
Gepost door: Flapperbol op 28-04-2017 17:49
Wij speelde wel de iets makkelijkere variant met de hond erbij, dus wat mij betreft nog geen "echte" overwinning, maar die gaat er komen!
Vandaag de regels van Arcadia Quest: Inferno doorgenomen, tokens gepunched en solo een 2p potje gedaan om de regels te leren. Ik heb het idee dat de game opzetten (lees: alle tokens sorteren) meer tijd kost dan een potje zelf!
De regels zijn vrij simpel uit te leggen aangezien je vrij beperkt bent in mogelijkheden, en als iedereen de regels een beetje snapt lijkt het mij dat een speler zijn beurt binnen 10-20 seconden wel klaar heeft. Uiteraard zal je altijd wel mensen tegenkomen met analysis-paralysis...
Begrijp mij niet verkeerd, dit is voor mij geen minpunt. Hoewel ik nog geen echt potje met meerdere spelers heb gedaan heb ik het gevoel dat dit een toffe game is die je ook prima (of juist) kan spelen wanneer er een paar biertjes genuttigd zijn. (Sommige games zoals Sherlock zijn daar absoluut niet geschikt voor!)
De game heeft wel keihard een custom insert nodig, de honderden gepunchte tokens liggen nu los bovenop alles in de doos. Zakjes is ook geen optie omdat daar geen ruimte voor is. (Alleen de bovenste paar millimeter van de doos is beschikbaar voor de tokens als je de standaard insert hebt).
Ik gok dat ik de complete insert (ook van figurines) de vuilnisbak in gooi en met foam wel iets beters kan fixen. Ik wil alleen nog eerst een potje spelen met m'n Kickstarter zooi, wellicht kan ik die dan ook in de insert verwerken.
Ik gok dat de volgende speelsessie wel weer Arcadia Quest: Inferno wordt. Ik kan vast m'n vriendin wel zover krijgen om een potje mee te doen.
Gepost door: Flapperbol op 28-04-2017 17:49
Mijn ervaring na een 2-speler potje een tijdje terug was inderdaad ook dat het heerlijk licht is. De regels zijn niet te lastig, beurten zijn kort, dus weinig downtime en het naaien van je medespelers heeft geen heel heftige gevolgen, dus het blijft leuk.
Het is wel echt campaign based alleen, dus een los potje heeft niet de impact van een aantal achter elkaar, omdat je nieuwe wapens kan kopen en sommige effecten meer long-term zijn.
Quote:
[..]
Het is wel echt campaign based alleen, dus een los potje heeft niet de impact van een aantal achter elkaar, omdat je nieuwe wapens kan kopen en sommige effecten meer long-term zijn.
Gepost door: Gradon op 28-04-2017 18:21
Het is wel echt campaign based alleen, dus een los potje heeft niet de impact van een aantal achter elkaar, omdat je nieuwe wapens kan kopen en sommige effecten meer long-term zijn.
Gepost door: Gradon op 28-04-2017 18:21
Klopt helemaal.
Mijn vriendin en ik hebben zojuist een potje gespeeld (1st scenario) ter introductie, en de muntjes waren meer bragging-rights dan nuttig.
Ze zag eerst wel een beetje tegen de game op, aangezien er ook PvP objectives waren, maar ik had haar beloofd dat ik haar in de eerste ronde niet zou aanvallen. (Zij was player1, en vanaf de p2 spawn kan je perfect ranged schieten op p1 spawn)
Uiteraard ben ik heel lief en heb ik mij aan mijn woord gehouden en heb ik haar niet meteen aangevallen. Nadat zij de twee enemies naast een rode portal had afgeslacht rushte ik stiekem wel via éénzelfde portal naar haar toe om haar vervolgens af te maken met m'n wizard.
Uiteindelijk het spel ook gewonnen omdat ik een tweede objective ook haalde (cerberus afmaken).
Hoewel de oorspronkelijke uitleg wel eventjes duurde (10 minuten) was het daarna ook wel vrij duidelijk hoe alles werkte. (Rulebook niet nodig gehad, dus dat is al een pluspunt).
Tevens viel het ook wel mee hoe cutthroat de game was, dus wellicht spelen hem we nog wel weer een keer binnenkort.
Nieuwste Japan vakantieblog 2018: http://Japan2018.droogtwelweerop.nl
Vandaag weee één van onze favorieten erbij gepakt: Betrayal at House on the Hill.
We hadden één van de nieuwe haunts getriggerd die redelijk actueel was: |||Spoiler||| Make America Disintegrate Again. De traitor wilde president en Lord of the underworld worden of iets in die richting.|||Spoiler||| haunt was wel erg in het voordeel van de traitor, maar het was wel weer een leuk potje.
Nieuwste Japan vakantieblog 2018: http://Japan2018.droogtwelweerop.nl
We hadden allebei precies evenveel punten, dus dat wordt vanavond nog een potje om te kijken wie wint
Create what you see. Create what you feel. Create what you have never seen. Just create.
Discoveries ligt me nog niet zo, hoewel het geen slecht spel is.
Ginkgopolis vind ik zelf een onbekende parel onder de Eurogames.
En ja, Vikings Gone Wild, altijd feest (volgende keer toch eerder beginnen aan die defense kaarten)
Het zijn wel een hele hoop regels die erbij zitten, maar je kan ook wel veel verschillende dingen doen. De "beknopte" player aids zijn ook redelijk aan de grote kant: een vel van anderhalf a4 vol met de regels/icons, en dubbelzijdig...
Desalniettemin een interessante game met veel keuzes. Qua complexiteit/spelduur/mogelijkheden zit de game wel aan de hoge kant vergeleken met mijn andere spellen, maar hij zit nog wel onder games zoals Mage Knight. (Hoewel ik voor M&M ook al een expansion heb liggen die 11 modules heeft en alles dus weer iets omhoog gaat)
Solo was de game echter vrij kalm. Er zijn solo regels beschikbaar, maar het voelt alleen erg leeg in de oceaan. Daarnaast hebben je acties minder gevolgen.
Met z'n tweeën zal de game ongetwijfeld vele malen interessanter zijn omdat je ook elkaar kan kielhalen, maar ik gok dat de game pas echt tot z'n recht komt met de volle vier spelers. Al zal dit wel ten kosten gaan van de speelduur: een 'port' actie biedt vrij veel opties waardoor iemand zijn beurt gelijk meerdere minuten kan duren.
Het potje zelf ging wel redelijk. Op het begin voornamelijk gaan focussen op trading. Dankzij een missie kreeg ik de Spanjaarden achter mij aan waardoor ik wat veiligere wateren opzocht. (Ze hadden ook een schip rondvaren die nogal sterk was in vergelijking met mijn cargo-schip)
Ik barstte na verloop van tijd van het geld, dus in een haven een nieuw schip gehaald, wat upgrades, en mij gewaagd aan het raiden van een merchant. Dit ging vrij vlekkeloos en ik liep weg met flink wat goud en goederen. De volgende beurt kwam het oorlogsschip van de Engelsen achter mij aan. Deze schoot ik vrij vlot bijna helemaal aan flarden, maar helaas wisten ze mij te boarden en lukte het hem ook nog om mijn laatste crew af te slachten. -> Schip weg, geld weg, game over.
In principe begin je dan opnieuw met een nieuwe kapitein (geld wat je begraven had op je main-island behoudt je wel), maar ik besloot om te stoppen aangezien de regels mij nu wel wat duidelijk waren.
Ik zal de volgende keer ongetwijfeld nog wel heel vaak de handleiding erbij moeten pakken voor combat, raid en NPC regels, maar de basis moet wel lukken.
Thematisch is de game dik in orde, vind ik altijd wel een belangrijk onderdeel.
Hopelijk kan ik deze binnenkort een keer op tafel krijgen met 3-4 spelers!
Nieuwste Japan vakantieblog 2018: http://Japan2018.droogtwelweerop.nl
Heerlijk spelletje om ook met mensen die niet echt into board-/cardgames zijn te spelen.
30 seconds was een grote hit. Dit vaak gedaan met de familie. Blijft een leuke game. Het is heel afhankelijk met wie je in een team zit. Mijn vriendin en ik hebben een half woord genoeg.
Dominion ook nog een keer gedaan. Blijft een vermakelijke game.
Skip-bo, om de tijd te vullen hebben we een aantal potjes skip-bo gedaan. Helaas niet gewonnen. Maar blijft altijd leuk.
Machi koro, dit was voor mij de eerste keer dat ik het speelde. Wat een toffe game. Wel vraag ik me af hoe mang het leuk blijft. Maar om even tussendoor te spelen is het echt tof. Ook na 3-4 potjes blijft het een leuke game.
Bij thuis komst een poging gewaagd Arkham horror the card game te spelen. Wat een regels joh, we waren al zo lang bezig met alles lezen dat we niet eens toe kwamen aan de game. En dan nog vind ik veel dingen vaag
Morgen weer proberen!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Verder nog met hem en zijn vriendin Sushi Go Party gespeeld, blijft een super uitbreiding met gigantisch veel nieuwe kaarten.
http://boardgamegeek.com/user/CandyShine
1: -8
2: +20
Ik heb nog steeds niet helemaal de juiste tactiek te pakken. De piratenronde ingaan zonder leven maakt het gewoon zwaar tot onmogelijk.
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Tactiek is wel erg lastig ja. Het is sowiewo een kwestie van geluk, want de ene keer kom ik niet eens de gele ronde door en de meeste andere keren ga ik meestal aan het einde van de rode ronde ten onder. Ook de piraten moet je maar net geluk mee hebben, want heb het gevoel dat sommige kaarten gewoon onhaalbaar zijn
Create what you see. Create what you feel. Create what you have never seen. Just create.
Maargoed, ik blijf stug doorgaan! In de afgelopen 30 dagen 12 potjes gespeeld, toch leuk, zo'n tracker op BGG!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Cards Against Humanity
Ik had deze nog nooit gespeeld en was dat ook niet van plan, maar uit beleefdheid toch maar meegedaan omdat de andere mensen het een leuk spel vonden en we maar met 5 man waren .
Absoluut geen spel voor mij. Ontzettend trieste en makkelijke humor en valt wat mij betreft ook niet onder de categorie boardgames aangezien er niet echt spelmechanics zijn.
(leuk feitje: wist je dat in Europa vrijwel iedereen een namaak versie heeft? De makers verkopen deze game niet aan Europa, daardoor halen winkels het bij leveranciers die het uit China laten komen)
Daarna nog een potje Cosmic Encounter gedaan.
Was al een hele stap omhoog ten opzichte van de vorige game.
Het was wel een aardige game, maar ik zou hem zelf niet kopen. (Ik heb leukere games van dit genre in de kast staan)
Dat potje een shared victory gehad, ik was "the losers" waarmee ik in mijn ronde vrij simpel twee overwinningen na elkaar kon krijgen. (Ik had een 01 en een 40 attack kaart, dus kon dmv mijn ability vrij gemakkelijk winnen)
Nieuwste Japan vakantieblog 2018: http://Japan2018.droogtwelweerop.nl