Ondanks dat ik wat moeite had met inkomen, was ik erg onder de indruk van Rising Sun. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer diepgang ik vind. Leuk... ondanks dat ik verwacht nooit heel goed te worden in dit spel
Quote:
Zelf ook al een paar avonden bezig geweest met The 7th continent Solo.
Tot niu toe vind ik het erg leuk maar ben nog helemaal niet ver gekomen hehe.
Ben pas net op het vaste land terecht gekomen.
Aantal dingen die ik verkeerd deed.
Craften en combinen ik dacht dat je gecrafte items later concombinen als teminste 1 van de key worden overheen komt.
Maar daar zat ik fout.
Als je een item hebt gecraft en je gaat nog een item craften en dat combinen dan moet je op het moment als je dus gaat craften al beslissen of je gaat combinen of hem er gewoon naast legt je mag dus niet later een item onder een ander item plaatsen.
Komt er dan 1 keyword overheen dan kan je de durability ook verhogen tot een max van 6.
Komen de keyworden niet overheen dan kan je nog steeds combinen maar dan krijgt het 2de en latere item de durability van de top kaart voordeel is dat je dat geen dobbelsteen kost.
Wat ik in het begin ook fout deed was het lopen.
Ik dacht dat je moest kijken waar je heen ging en op die tile kijken wat de loop kosten zijn.
Maar het is van de Tile waaruit je vertrekt die kosten betaal je en hoe ver je dan loopt maakt niet uit maar je moet wel meteen naar je target bewegen zolang het een aaneengesloten gebeid is kan je er heen in 1 loop actie en bevind zich daar een fire of een andere speler kost het kopen je 1 action kaart minder.
En mocht je naar een tile met een Fire en een andere speler bewegen kost het je -2 action kaarten minder.
Wat ik nog steeds een beetje verwarrend vind is het gebruiken van je gecrafte kaarten.
Zover ik begreep stel je heb een Fight actie en je heb een aantal gecombined kaarten met meerdere fight effect dan kan je die allemaal gebruiken en kost je dat maar 1 durability.
|||Spoiler||| Wat ik nog niet zeker weet is bij exploration kaarten soms naar het resolven bijven die naast een tile liggen en geven ze je soms bv.. een bonus op fight of iets anders.
Geld die bonus dan alleen als je je op die aanliggende tile bevind of mag je ook ergens anders zijn. |||Spoiler|||
Gepost door: Freakgib op 24-04-2018 12:03
Tot niu toe vind ik het erg leuk maar ben nog helemaal niet ver gekomen hehe.
Ben pas net op het vaste land terecht gekomen.
Aantal dingen die ik verkeerd deed.
Craften en combinen ik dacht dat je gecrafte items later concombinen als teminste 1 van de key worden overheen komt.
Maar daar zat ik fout.
Als je een item hebt gecraft en je gaat nog een item craften en dat combinen dan moet je op het moment als je dus gaat craften al beslissen of je gaat combinen of hem er gewoon naast legt je mag dus niet later een item onder een ander item plaatsen.
Komt er dan 1 keyword overheen dan kan je de durability ook verhogen tot een max van 6.
Komen de keyworden niet overheen dan kan je nog steeds combinen maar dan krijgt het 2de en latere item de durability van de top kaart voordeel is dat je dat geen dobbelsteen kost.
Wat ik in het begin ook fout deed was het lopen.
Ik dacht dat je moest kijken waar je heen ging en op die tile kijken wat de loop kosten zijn.
Maar het is van de Tile waaruit je vertrekt die kosten betaal je en hoe ver je dan loopt maakt niet uit maar je moet wel meteen naar je target bewegen zolang het een aaneengesloten gebeid is kan je er heen in 1 loop actie en bevind zich daar een fire of een andere speler kost het kopen je 1 action kaart minder.
En mocht je naar een tile met een Fire en een andere speler bewegen kost het je -2 action kaarten minder.
Wat ik nog steeds een beetje verwarrend vind is het gebruiken van je gecrafte kaarten.
Zover ik begreep stel je heb een Fight actie en je heb een aantal gecombined kaarten met meerdere fight effect dan kan je die allemaal gebruiken en kost je dat maar 1 durability.
|||Spoiler||| Wat ik nog niet zeker weet is bij exploration kaarten soms naar het resolven bijven die naast een tile liggen en geven ze je soms bv.. een bonus op fight of iets anders.
Geld die bonus dan alleen als je je op die aanliggende tile bevind of mag je ook ergens anders zijn. |||Spoiler|||
Gepost door: Freakgib op 24-04-2018 12:03
Voor zo ver ik weet kan je maar één van de acties van een combined item gebruiken, dus je moet dan 1 van de fight acties kiezen.
Voor je vraag in de spoiler: alleen het aangrenzende vakje (waar de pijl naartoe staat) ja.
http://boardgamegeek.com/user/CandyShine
Verder nog een aantal potjes Age of War.
4x Qwixx (2x gemixxt, 2x normaal)
2x The Game (1 keer verloren, 1 keer uitgespeeld)
1x Pandemic Legacy (Mei)
Bij Pandemic Legacy (|||Spoiler|||welke trouwens erg tof aan het worden is nu, met de faded!|||Spoiler|||) kwamen we er wel achter dat we de upgrades aan het einde van een ronde verkeerd gedaan hebben. We hebben veel te veel positieve mutaties gegeven aan ziektes, terwijl dit alleen mag als je een ziekte hebt uitgeroeid die ronde. Dat is wel vaak een doel in onze spellen, dus van de 7 upgrades, hebben we er waarschijnlijk maar 2 of 3 NIET mogen plaatsen.
Volgende keer even een paar wegplakken met een postit en extra upgrades toevoegen op andere plekken Het was wel erg makkelijk aan het worden namelijk, waardoor ik de regels even extra doorlas.
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Amsterdam • BoardGameGeek: AlexHL • PSN: alxtira
Het wat erg gezellig, maar best kort.
We begonnen met een potje Dixit met 1 uitbreiding.
Daarna hebben we The Game gedaan, wat vrij simpel is, maar toch behoorlijk wat communicatie vergt en diepgang bied.
Als laatste hebben we Codenames gedaan waar ik een behoorlijk stomme fout heb gemaakt en de verkeerde kleur had gekozen in het begin.
Ik hoop snel weer wat af te kunnen spreken en wat langere bordspellen te doen.
2x Crazy Creatures of Dr. Doom
1x Drakologie
2x Thunderbirds
2x Hero Realms
1x Ticket to Ride
2x Exploding Kittens
Voor Crazy Creatures en Drakologie geldt dat het vondsten waren van een kameraad op de vrijmarkt.
Crazy Creatures is wel grappig als fillerspel. Zit een simpele hoger/lager mechanisme in. Schijnbaar ben ik er wel goed om in om anderen behoorlijk in de weg te zitten.
Drakologie hebben we gespeeld met wat aangepaste regels om er wat meer tempo in te houden. De poppetjes en draken zien er wel aardig uit. Het spel verder is vrij eenvoudig.
Thunderbirds eindelijk eens uit zijn seal gehaald. We hebben ons er goed mee vermaakt. Als co-opspel zit er meer teamwerk in dan bijvoorbeeld Elder Sign. Je bent eigenlijk constant in overleg wat iedereen hun volgende stap zou moeten zijn. Doordat constant nieuwe disasters, events en schemes in het spel komen moet je ook maar weer aanpassen.
We hebben een keer een potje gespeel op intro en op standaard moeilijkheid. Dat is eigenlijk wel te makkelijk voor ons.
Volgende keer nog maar wat moeilijker en dan haal ik de uitbreidingen er ook wel bij
Hero Realms ook voor het eerst gespeeld. In het eerste potje kon eigenlijk niemand zichzelf helen of een fatsoenlijke verdediging opbouwen. We waren dan ook betrekkelijk snel klaar met het potje.
Het tweede potje juist het tegenovergestelde. We konden juist zoveel helen dat erg langdradig werd. We waren ook bijna door de maindeck heen.
Zeker wel een leuk spel, maar het tweede potje leek wel wat te lang te duren. Even zien hoe we dat voor de volgende keer kunnen voorkomen
BGG: TwistedD
Was erg leuk en gezellig.
Samen met mijn vrouw het eerste scenario van Robinson Crusoe gedaan en dat hebben we gewonnen, tegen alle verwachtingen in.
Uiteindelijk een heel spannend potje gehad en zij won met 127 vs 114. Erg leuk met z'n tweeën en ik ze was er best over te spreken (ondanks de "maar ik speel nog steeds liever Yahtzee" ). Het toffe van het spel is de verschillende manieren om punten te krijgen. Je kan veel handelen, of juist totaal niet en zelf alles produceren en er export-contracten mee afronden.
Heerlijk spel, maar heeft wel een insert nodig! Gelukkig is die onderweg
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Alleen...het ging als een nachtkaars uit. Eerder was het een groot succes maar het wilde niet echt loskomen en met drie winnaars (mijn schuld) was de anticlimax compleet. Hopelijk krijg ik het nog een keer op tafel dan met wat meer ingrediënten om het leuker te maken (flares, misschien techs).
Daarna hebben we voor het eerst Dixit gespeeld. Tof spel waarbij creativiteit en associatievermogen handig zijn. Er zijn amper regels en wat er is heeft voornamelijk betrekking op het scoregedeelte.
Tot slot was er nog een oudje: Super 5 van Hasbro (ook bekend onder de namen Five Alive en Super 5 Salto). Het speelt als een combinatie tussen eenentwintigen en Exploding Kittens. Het zou me niet verbazen als de makers van E.K. voor een gedeelte van hun inspiratie schatplichtig zijn aan die van Super 5. Hoe dan ook: prima spel.
@ Twisted D: goed om te lezen dat Thunderbirds beviel! Ik ben er benieuwd naar en de doos ,,kijkt me al een tijdje aan" Tijd om de regels eens helemaal door te gaan lezen..
Quote:
@ Twisted D: goed om te lezen dat Thunderbirds beviel! Ik ben er benieuwd naar en de doos ,,kijkt me al een tijdje aan" Tijd om de regels eens helemaal door te gaan lezen..
Gepost door: Mon369 op 06-05-2018 23:45
Gepost door: Mon369 op 06-05-2018 23:45
Zo complex is de game niet dus ik denk dat je wel vlot op gang komt. Mocht je wat bedreven zijn met bordspellen, dan kan je rustig de moeilijkheidsgraad opvoeren.
Gisteren gespeeld:
- 1x Munchkin Quest
- 1x Attack on Titan Deck-Building
- 2x Crazy Creatures of Dr. Doom
- 1x Puerto Rico
- 1x Masques
- 1x Exploding Kittens
- 1x Regenwormen
Munchkin Quest maar weer eens gespeeld na een lange tijd.Gevoel blijft hetzelfde: in de kern zit het best leuk in elkaar. De beurten per speler duren alleen wat lang voor mijn gevoel en het spel zelf ook. Dan heb je ook nog dat met het eindgevecht elkaar nog behoorlijk in de weg te zitten.
Ik vind een spel met een grote geluksfactor ook wel leuk om te spelen, maar er moet wel wat tempo in zitten. Dat het nogal lang kan duren is behoorlijke minpunt voor mij.
Attack on Titan Deck-Building. Voor eerst dat wij het speelden. Beetje puzzelen met de regels maar uiteindelijk dat wij het wel goed uitvoerden.
Toen wij al goed en wel onderweg waren vroegen wij ons hardop af of dit nou zo'n moeilijk spel was. Toen kwam Archenemy 4, the Armored Titan, tevoorschijn en toen snapten wij waarom dit spel als"bruut" omschreven wordt. Tot dan toe hadden 2 muren 1 tikje gehad. Een paar keer dachten wij hem te pakken te hebben, maar lukte dan weer iet door zo'n special Titan Attack. Dan kreeg ook je nog eens dat er ondertussen nog meer Titans verschenen. Uiteindelijk toen de laatste muur stond te wankelen konden we toch de beslissende klap uitdelen. Dat voelt dan ook wel even als genoegdoening.
Lengte van het spel is met zo'n 1,5 uur wat lang. Het was mooier geweest als die net wat vlotter was, maar zeker wel vermakelijk. Komt wel weer op tafel
Het was voor mij de eerste keer om Puerto Rico te spelen. Ik snap waarom het spel populair is. Je kunt tactisch verschillende kanten op.Ik snap trouwens waarom men associaties trekt met de het koloniale verleden, maar daar zit ik persoonlijk niet mee. Ik houd bij alleen bezig met het spelmechanisme en dat bevalt mij wel.
Mag van mij binnenkort wel weer op tafel komen
Masques was voor ons allen nieuw. Het was al laat op de dag en niemand had de energie om de regels door te lezen, met name betreffende de karakters die je kan inhuren.
Daarom dat we uiteindelijk maar zonder die kaarten speelden. Was zo ook niet veel aan, dus met een volgende keer dat ook maar eens goed toepassen :p
Prima speldagje dus weer gehad. Misschien ook wel omdat de meeste potjes won
BGG: TwistedD
Als solospel. Met een kleine aanpassing is OMG heel makkelijk om solo te spelen. Een goede score ligt in de lage 30, een normale score rond de 25-30 (blijkt uit dat forum).
Ik kwam tot 25 punten, waar ik best tevreden mee was! Het is echt een erg leuk spel in zo'n klein doosje. Ik heb altijd wel van het "2 van deze wordt 2 van deze, die meer waard zijn"-systeem gehouden en daar weet OMG heel goed op in te spelen.
Het is een beetje de productiefase van Clans of Caledonia, maar dan als heel spel. Binnenkort m'n vriendin over proberen te halen om het te spelen
Daarnaast de afgelopen dagen nog wat potjes Qwixx en The Game gespeeld, blijven leuke fillers, zeker als je ook een BBQ aan het regelen bent of biertje aan het nuttigen bent.
Hopelijk deze week tijd voor wat "diepere" spellen, al lijkt OMG ook best goed te voldoen aan mijn eisen voor een goed spel!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Begonnen met A fake artist goes to New York .
Ik twijfelde een beetje of het aan zou slaan, maar we hebben ontzettende lol gehad, wat een absurd simpele maar fantastische game!
Meteen 10 potjes achter elkaar gedaan want iedereen had het naar z'n zin.
In principe kan je deze game heel simpel zelf op tafel zetten door wat stiften en aan A4 te pakken, maar ik ben toch blij dat ik deze gehaald heb.
Daarna nog twee potjes Insider
Viel ook erg goed, wel erg pittig om als insider subtiel te blijven.
Zal zeker vaker op tafel komen en ook deze is makkelijk mee te nemen.
Als Master zijnde voelde het mogen meestemmen wel een beetje vreemd, want ik had het idee dat het voor die persoon veel makkelijker is om te achterhalen wie te gericht vragen stelt. Alsnog blijft hij erg gaaf.
Nieuwste Japan vakantieblog 2018: http://Japan2018.droogtwelweerop.nl
Gisteren een potje Kingdomino, met 2 spelers en dan de 7x7 variant. Zonder die variant zou ik het echt té licht vinden, nu is het prima voor een kort spelletje aan het eind van een drukke werkdag. Met de variant hoef je alleen de tegels even te schudden en dan kun je beginnen, en je hebt elke ronde erg weinig keuzes. Licht dus, maar met de 7x7 variant is de puzzel van het bouwen van uitgestrekte landschappen wel net wat leuker.
Vanavond een potje Concordia. Dat hadden we al een tijdje niet gespeeld, tot mijn grote spijt. Dit vind ik een heerlijk spel. De regels zijn simpel, en met twee spelers waren we zelfs nu we het een tijd niet gespeeld hadden toch in iets meer dan een uur klaar. Ik vind het plannen leuk en het in een efficiënte volgorde uitspelen van je kaarten. Ondertussen een oog houden op de multipliers voor de eindscore, die me weer de overwinning hebben bezorgd.
Komend weekend weer eens iets van mijn lijst met ongespeelde spellen afstrepen. Maar het is toch ook wel heel fijn om de toppers uit de collectie gewoon eens vaker op tafel te leggen.
Machi Koro (vonden beiden leuk: dobbelstenen dus wat luckbased en mijn schoonmoeder won dus vond ze het leuk, verder is het spel gewoon ook origineel en leuk natuurlijk)
Agricola Family Edition (vonden ze te moeilijk en lang... de eerste keer duurde ook best lang, de tweede keer vonden ze het net okee)
Hanabi (leuk en origineel coop spel, ging goed de eerste keer maar de twee keer daarna maakten ze wat fouten en dan win je natuurlijk niet
Carcasonne Amazone (ook wel aardig)
Kingdomino (dat vonden ze leuk, is ook een eenvoudig en snel spel maar toch met wat interessante elementen)
En ik heb met m'n 8-jarige dochter nog One Deck Dungeon gespeeld. Dat vinden we allebei een leuk spel (coop) zowel alleen als met z'n tweeën. Doet een beetje denken aan de crpgs van vroeger hehe.
Verder nog Doodle City.
2x Thunderbirds
2x Kingdomino
2x Ascension
2x Qwixx
2x Sushi Go!
1x Het Betoverde Doolhof
1x Isle of Skye
1x Saboteur
1x Exploding Kittens
Nou 1x gehad dat wij verloren met Thunderbirds. Het groepje waar ik dit keer mee speelde was denk ik te gefocust om alle bonussen te halen voor de disasters. Daardoor duurde het te lang en schoot een disaster daar naar het einde.
Ik heb met Ascension eigenlijk nog altijd weer wat anders geprobeerd. Uiteindelijk zit er altijd een geluksfactor, maar ik denk wel dat ik nu weet hoe mijn tactiek zou moeten zijn
Verder eigenlijk niks op te merken over de rest van de spellen. Het was weer gezellig
BGG: TwistedD