Volg ons op Youtube Volg ons op Instagram Abonneer op onze RSS

Laatst gespeelde bordspel(len)

[Begin]  |78|79|80|81|82|83|84(104)  [Eind]
Door Earlydew (2 reacties) op 28-05-2021 12:17
( PM )
Quote:
[..]
Ik kan je hier helemaal niet volgen. Er mag toch helemaal niet gecommuniceerd worden bij De Crew? Gewoon nooit? Het enige wat je laat weten is wie de startkaart heeft (de hoogste raket), en gaan met die banaan. Verder hou je je mond dicht Mocht de missie mislukken, dan speel je 'm opnieuw. Je schrijft het aantal pogingen op in het boekje. Hoe lager het aantal pogingen, hoe beter je hebt gescoord. Hoe kun je doodgaan in dit spel?!?

[..]
Om het nog een beetje gezellig te houden zal ik mijn persoonlijk mening over Tiny Towns deze keer maar achterwege houden... Veel plezier met het volgende potje...
Gepost door: Buur op 25-05-2021 10:21

Ik bedoelde met maar 1 keer communiceren dat je je fiche maar 1x op een kaart mag gebruiken, wat ik persoonlijk wel jammer vind. Had liever gezien dat je 2x zou mogen communiceren tot missie 10-15 als iedereen het een beetje snapt en in de flow zit.
Ik merk dat als ik het met vrouwelijke spelers speel zij het gewoon (te) moeilijk vinden om niet vaker dan 1x te communiceren... Het klinkt een beetje lullig maar tijdens onze spelletjes avond met 3 anderen stellen en verschillende speel partners bleek het moeilijk.

En met doodgaan bedoelde ik inderdaad de missie falen maar dit werd tijdens die avond als doodgaan bestempeld lol.

Bij Tiny towns vond ik de dames dan overigens wel weer heel doordacht en waren ze wel veel stappen vooruit aan het denken iets wat ik misschien die avond bij De crew miste...
Skull_kid
Door Skull_kid (2507 reacties) op 28-05-2021 12:28
Rol: Forum Moderator
( PM )
Afgelopen dinsdag juni en juli gespeeld van Pandemic Season 0.

Het begint nu toch allemaal wel erg snel te gaan en flink ingewikkeld te worden hahaha
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Buur
Door Buur (748 reacties) op 28-05-2021 19:51
( PM )
Ok jullie spelen dat spel gewoon 2x zo snel, dus wij hebben net gisteren de maand juni gespeeld. Hoewel het er nu aan het begin van het spel minder hopeloos uitzag, werd het toch al weer snel een chaos. Nu volgt hier een hele dikke spoiler dus uitkijken geblazen:

|||Spoiler|||Wij konden al heel snel, in de tweede ronde of zo, met meer dan genoeg neutrale kaarten de safehouse van Sabik betreden in Mexico City, echter, voor de eerste deur hadden we een kaart met nummer 8 nodig, en dat was de enige van de twee die de speler niet op zak had, anders hadden we zo in die tweede ronde al de hele objective kunnen uitspelen. Later in het spel komen we dan na met heel veel moeite een 8 te hebben verzameld bij de tweede deur, en bam, weer hetzelfde probleem, we hadden een 4 nodig, en dat was nou precies een van de weinige nummers die de speler niet bij zich had. Dat is gewoon dikke vette pech. Je snapt hoe het werkt, je maakt je kansen zo hoog mogelijk om het op te lossen door zo veel mogelijk verschillende kaarten mee te nemen, maar nee, lady luck lag even een dutje te doen en de 80% kans dat we het in 1x zouden halen was niet genoeg. Het hoort natuurlijk bij het spel, maar omdat het allemaal zo essentieel voor het verhaal en de eindscore is, baal ik daar dus wel als een stekker van. Het hoeft niet allemaal supermakkelijk te zijn, maar door dit soort tegenslagen begin ik de lol wel een beetje te verliezen eigenlijk...|||Spoiler|||

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar alle regels die erbij komen gedurende het spel zijn er wel om gemaakt om het voor jou alsmaar lastiger en lastiger te maken. Nee, dat mag niet meer, en daar mag je niet meer heen, en als je daar heen gaat heb je de kans om je karakter kwijt te raken, enz enz. Ik krijg hier wat Mansions of Madness vibes, waar ook echt alles in het spel is gemaakt om er voor te zorgen dat je een kuttijd hebt, dat je je vooral niet gaat vermaken of plezier gaat beleven, want dat is beslist niet de bedoeling van dit spel! Nu hebben we in Season 0 aan het einde van de maand gelukkig eindelijk weer wat mogelijkheden gekregen om wat ellende minder erg en/of ongedaan te maken (dat in tegenstelling tot Mansions of Madness waarin zoiets noooooit zou gebeuren) dus we kunnen er weer tegenaan de volgende keer, maar de oneindige aaneenschakeling van regels en dingen waar rekening mee moet worden gehouden maakt een potje Season 0 wel erg intensief, moet ik zeggen, voor mij wordt het allemaal net iets TE. Als dit zo verder gaat komt er een punt waarop ik de draad en het overzicht kwijt raak, en daar kan ik niet zo goed mee omgaan. /controlfreak
boardgamegeek.com/collection/user/Buur
Skull_kid
Door Skull_kid (2507 reacties) op 03-06-2021 09:23
Rol: Forum Moderator
( PM )
Afgelopen dinsdag weer Pandemic Legacy 0!

Deze keer augustus, waar we twee spellen over deden.
Augustus heeft 3 opdrachten liggen, waarvan we er één realistisch vonden en de andere twee daarom niet uitvoerden. Gezien je in deze Pandemic de maand ook "wint" als je 2 van de 3 opdrachten succesvol hebt uitgevoerd, vonden wij het slimmer om actief 2 van de 3 opdrachten te verliezen, zodat we die andere 2 in de tweede helft van augustus konden halen.

Dat bleek de juiste strategie, want zo hadden we twee leuke spellen ipv 1 spel waar we misschien met de hakken over de sloot 2 opdrachten konden afsluiten.

Wel hebben we op de één of andere manier box 0002 weggegooid, wat betekende dat we wat stickers misten om onze Soviet cover te maken. |||Spoiler|||Van alle doosjes die je per ongeluk weg kan gooien, was dat wel één van de betere, gezien er alleen wat stickers inzaten en geen tokens en kaarten.|||Spoiler|||

Wel benieuwd of het spel nu een beetje moeilijker gaat worden, al vind ik het ook erg leuk zoals het nu is!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Skull_kid
Door Skull_kid (2507 reacties) op 07-06-2021 10:39
Rol: Forum Moderator
( PM )



9 Tiles Moomin!

Geïmporteerd uit Japan als cadeau voor m'n vriendin en het eerste potje was erg leuk! Ik heb nog twee kopietjes van het spel liggen, om de verzendkosten te verzachten (krijg ik vast wel verkocht), maar overweeg om één extra kopie zelf te behouden, zodat het spel met 8 mensen gespeeld kan worden.
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Nin
Door Nin (1835 reacties) op 07-06-2021 15:51
( PM )
Super toffe stijl!

King of Tokyo
Nieuw in de collectie en dit weekend twee keer gespeeld. Prima spel, mijn kinderen vinden het fantastisch als ze mij als eerste uit het spel kunnen gooien.

Paris
Ook nieuw en dit weekend een aantal keren gespeeld. Supermooi spel om op tafel te zien staan. Door het gekozen artwork is het soms iets minder goed allemaal af te lezen door de kleinere letters en het visuele geweld. Regels zijn snel aangeleerd, leuk hoe het spel zich ontwikkelt en genoeg interessante keuzes iedere beurt.

Verder nog op tafel gekomen: Chronicles of Crime, Parijs: De Lichtstad, Regenwormen en Reef.
Bleh
Door Bleh (243 reacties) op 09-06-2021 07:59
( PM )
Star Trek Alliance
Dit is een skirmish game gebaseerd op Attack Wing. Vergelijkbaar met X-Wing alleen is dit een coop variant. En ik moet zeggen de AI is echt goed en dat terwijl je een dubbelsteen moet rollen om te kijken wat voor beweging de AI maakt. Er zat geen enkele keer erbij dat ik zoiets had van dat was geen goede actie. Behoorlijk indrukwekkend.

Forbidden Fortress
Veel mogelijkheden en zaken waar je rekening mee moet houden maar een erg leuke dungeon crawler. Door de vele mogelijkheden toch een van de leukere vind ik persoonlijk.
Swizard
Door Swizard (344 reacties) op 09-06-2021 11:38
( PM )
Overboss via shop4nl, de artwork spreekt mij aan en gameplay krijgt goede reviews. Alleen shop4nl is vaag
Skull_kid
Door Skull_kid (2507 reacties) op 14-06-2021 09:56
Rol: Forum Moderator
( PM )
Vorige week maandag een paar rondes Codenames en vrijdag een potje Quacks. Die viel goed in de smaak, dus komt hopelijk vaker op tafel!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Door Ruubje9174 (46 reacties) op 15-06-2021 15:20
( PM )
Van het weekend Cthulhu Wars en Gloomhaven JotL. Beide spellen erg vermakelijk.....
Skull_kid
Door Skull_kid (2507 reacties) op 16-06-2021 14:24
Rol: Forum Moderator
( PM )
Gisteren september en oktober gespeeld van Pandemic Legacy: Seizoen 0

Beide maanden met de hakken over de sloot gehaald. Letterlijk in de laatste beurt van het spel de laatste 2 van de 3 opdrachten gedaan. |||Spoiler|||Wel echt heel erg tof, wat er in september gebeurt! |||Spoiler|||

Was deze keer trouwens wel een latertje, omdat we best wat rondes het ultieme spel moesten spelen om niet te verliezen.

In oktober hadden we bijvoorbeeld aan het einde van een beurt maar 1 of 2 agents over, wat betekende dat we echt alles moesten doen om niet af te gaan doordat we te weinig agents hebben. Soms 3 of 4 beurten vooruitdenken enzo.

Maar wel heel tof en iedereen denkt mee, dus niemand zit te quarterbacken!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Door Kassabon (4 reacties) op 16-06-2021 16:33
( PM )
Gisteren Canvas, Dice Throne en Paper Tales gespeeld.

Canvas al een keer eerder met vrouwlief gespeeld, maar in het diepe gegooid met de spellengroep. Ondanks simpele uiterlijk vereist het toch aardig wat denkwerk.

Dice Throne blijft leuk.

Paper tales voor het eerst gespeeld. Hoorde er goede verhalen over. Ondanks dat ik de artwork wat minder vond, vond ik het een erg leuk spel dat goed in elkaar zat.
Buur
Door Buur (748 reacties) op 17-06-2021 11:54
( PM )
In Pandemic Legacy Season 0 in de maand juli hadden we zoals gebruikelijk weer erge pech met de momenten waarop wij de Escalation cards trokken, waardoor 1 van de missies vrijwel al vroeg in het spel onmogelijk werd, echter, ondanks het grote aantal agents op het spelbord konden we daarna op ons gemak de andere twee missies afronden. Als je van elke affiliation een team hebt rondrijden is het eigenlijk allemaal niet zo moeilijk meer, en allemaal prima onder controle te houden. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet altijd even gemakkelijk om die teams op het bord te krijgen.
Wat opvalt is dat wij een strategie kiezen waarbij we geen enkel risico nemen en derhalve geen enkele speler ooit in een stad begint met surveillance. Onze paspoorten hebben zelden tot nooit een cover moeten wegkrassen... Ik vermoed dat wij daar eigenlijk wel iets soepeler mee om kunnen gaan, maar tot nu toe is het (blijkbaar) nog echt niet nodig geweest... Ik kom inderdaad tot de voorlopige conclusie dat deze Pandemic niet de moeilijkste van de drie is.

Let er even op dat ik dit bericht heb getikt zonder een enkele spoiler te plaatsen, of iets te verklappen van het verloop van het spel... Alles wat ik noem is ook terug te vinden in de regels. |||Spoiler|||Dat er iets gaafs gebeurt in september staat niet in de regels|||Spoiler|||, en zie ik daarom als een spoiler. Ook al is dat het in feite niet, ik had het liever niet willen lezen dus de volgende keer graag wat minder enthousiasme, Skull, met alle respect, want ik hoop natuurlijk dat je net als wij ook lol beleeft aan het spel en dat blijk wel, dus hou dat vast, maar iets meer voor jezelf ;-)
boardgamegeek.com/collection/user/Buur
Skull_kid
Door Skull_kid (2507 reacties) op 17-06-2021 12:31
Rol: Forum Moderator
( PM )
Ik heb het in een spoilertag gezet, sorry!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Skull_kid
Door Skull_kid (2507 reacties) op 23-06-2021 14:20
Rol: Forum Moderator
( PM )
Gisteren Pandemic Legacy Season 0 uitgespeeld, dus november en december.

November in de allerlaatste beurt (ik zou geen player cards meer kunnen trekken) de laatste opdracht gecomplete. We overwogen halverwege of we expres 2 van de 3 opdrachten niet wilden completen (als je 2 van de 3 WEL complete, moet je naar de volgende maand. Dat was anders in seizoen 1 en 2), omdat het er op een gegeven moment onmogelijk uitzag, maar uiteindelijk is het dus toch gelukt!

December was een mooie afsluiting op wederom een mooie ervaring!

Om spoilers te voorkomen, gooi ik de rest allemaal in een spoilertag!

|||Spoiler|||November was weer zo'n maand waar we in de laatste twee beurten de laatste twee opdrachten uitvoerden. In mijn beurt kon ik zowaar ook de laatste ruimte van de compound openen en een tunnel naar bouwen, zodat we in december geen moeite zouden hebben (een tunnel bouwen kost twee kaarten met een waarde van 10+) met het infiltreren van de compound.

In December kon ik daardoor al in mijn 3e beurt de compound in en een opdracht completen. Daarna moesten we alleen maar even wat auto's hebben, zodat we de andere twee opdrachten konden completen en toen was het spel voorbij. Een beetje een anti-climax om in de laatste maand zo weinig moeite te hoeven doen, maar aan de andere kant heb je wel echt al maanden voorbereidingen getroffen om het allemaal goed uit te spelen!
|||Spoiler|||

Al met al denk ik dat ik qua verhaal Seizoen 0 op plek 1 zet, daarna seizoen 2 en seizoen 1 op plek 3.

Qua moeilijkheidsgraad is seizoen 0 wel echt de makkelijkste, daarna seizoen 1 en als allermoeilijkste seizoen 2, al zou het ook kunnen komen omdat we natuurlijk flink gewend zijn aan het Pandemic-systeem nu, waardoor we vaak 4 tot 5 beurten vooruit kunnen denken!

Uitgespeeld met de allerhoogste beoordeling (niet de allerhoogste score, we hebben niet foutloos gespeeld)!
10 wins
1 fail in de eerste helft van de maand
1 win in de tweede helft van de maand
1 adequate (2 van de 3 opdrachten gecomplete)

Volgens mij hebben ze aangegeven dat ze geen Pandemic Legacy-spellen meer maken, dus ik ben benieuwd wat ze de volgende keer weten te kokkerellen!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Buur
Door Buur (748 reacties) op 24-06-2021 14:02
( PM )
Ja hoera wij hadden gisteren onze eerste Failed maand in Pandemic Legacy Season 0! Eindelijk mogen we weer een keer een maand "opnieuw" proberen, we waren al bijna bang dat we de doos na slechts 12 potjes alweer in de kliko hadden moeten flikkeren.

Maar nu even zonder gekheid: ik moet zeggen, het is niet heel prettig als je bij het trekken van een threat card waar al drie agents staan drie keer achter elkaar de "Sleepers cells activate"-incident trekt voor hetzelfde continent, waar je dus gewoon echt helemaal niets aan kan doen, en dus in 1 beurt gelijk al door de helft van je incident tokens bent. Dat zijn nu precies van die vrijwel onmogelijke ongeluksdingen die onze hele campaign aan het vernachelen zijn. De kans dat zoiets gebeurt is tamelijk nihil, dus ja, wij maken het mee. En vice versa, je begint aan iets wat met onze degelijke volledige voorbereiding slechts 10% kans heeft om te mislukken, en ja, dan mislukt dat dus twee keer, van de twee pogingen...

Het lijkt wel een spelletje! Leuk!
boardgamegeek.com/collection/user/Buur
Hedgehog
Door Hedgehog (1323 reacties) op 24-06-2021 15:32
( PM )
Quote:
Maar nu even zonder gekheid: ik moet zeggen, het is niet heel prettig als je bij het trekken van een threat card waar al drie agents staan drie keer achter elkaar de "Sleepers cells activate"-incident trekt voor hetzelfde continent, waar je dus gewoon echt helemaal niets aan kan doen, en dus in 1 beurt gelijk al door de helft van je incident tokens bent. Dat zijn nu precies van die vrijwel onmogelijke ongeluksdingen die onze hele campaign aan het vernachelen zijn. De kans dat zoiets gebeurt is tamelijk nihil, dus ja, wij maken het mee. En vice versa, je begint aan iets wat met onze degelijke volledige voorbereiding slechts 10% kans heeft om te mislukken, en ja, dan mislukt dat dus twee keer, van de twee pogingen...

Het lijkt wel een spelletje! Leuk!
Gepost door: Buur op 24-06-2021 14:02

Doet me beetje denken aan Aeon's End en het turn order deck. Trek je als laatste 2 kaarten de Nemesis (dat weet je dan). Turn order deck schudden en vervolgens zijn de eerste 2 kaarten van het deck de Nemesis weer. Vier beurten achter elkaar kunnen nare dingen gebeuren, zeker met minions etc.

Het is random en komt niet vaak voor, maar bepaalde mensen mogen hier niet meer schudden of kaarten trekken, want zij trekken ongeluk aan ?
Skull_kid
Door Skull_kid (2507 reacties) op 24-06-2021 15:56
Rol: Forum Moderator
( PM )
Quote:
Ja hoera wij hadden gisteren onze eerste Failed maand in Pandemic Legacy Season 0! Eindelijk mogen we weer een keer een maand "opnieuw" proberen, we waren al bijna bang dat we de doos na slechts 12 potjes alweer in de kliko hadden moeten flikkeren.

Maar nu even zonder gekheid: ik moet zeggen, het is niet heel prettig als je bij het trekken van een threat card waar al drie agents staan drie keer achter elkaar de "Sleepers cells activate"-incident trekt voor hetzelfde continent, waar je dus gewoon echt helemaal niets aan kan doen, en dus in 1 beurt gelijk al door de helft van je incident tokens bent. Dat zijn nu precies van die vrijwel onmogelijke ongeluksdingen die onze hele campaign aan het vernachelen zijn. De kans dat zoiets gebeurt is tamelijk nihil, dus ja, wij maken het mee. En vice versa, je begint aan iets wat met onze degelijke volledige voorbereiding slechts 10% kans heeft om te mislukken, en ja, dan mislukt dat dus twee keer, van de twee pogingen...

Het lijkt wel een spelletje! Leuk!
Gepost door: Buur op 24-06-2021 14:02

Ik weet niet of ik het helemaal juist lees, maar als je een incident trekt waardoor je agents moet zetten èn dit triggert meerdere incidents, dan hoef je daarna maar één incident te trekken.

Stel dat je agenten moet zetten in 3 steden en die 3 steden krijgen alledrie een incident, moet je alsnog maar één incident effect trekken.

Uit de regels:



Dus kort gezegd: je kan wel meerdere incidents per BEURT krijgen, maar gebeuren er meerdere incidents door één incident kaart, dan trek je er maar één.

Kan ook dat ik je post niet helemaal begrijp. Ik snap bijvoorbeeld niet helemaal hoe je 3x "Sleeper cells activate" kan trekken?
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Buur
Door Buur (748 reacties) op 25-06-2021 14:55
( PM )
Ronde is voorbij, we moeten twee threat cards trekken.
- 1e threat card: geen probleem
- 2e threat card: een stad met drie agenten, bv Hanoi in asia.
- we plaatsen geen agent, maar een incident token
- we trekken de incident kaart van de onderkant: sleepers cell activate, asia.
- we moeten dus weer een agent op Hanoi zetten, kan niet -> wederom incident (uit de regels, jouw eerste gemarkeerde alinea: another incident occurs)
- we trekken wederom een incident kaart van de onderkant met: sleepers cell activate, asia
- we moeten dus weer een agent op Hanoi zetten (dit is de enige stad met incident tokens), kan niet -> weer een incident
- we plaatsen weer een token, en weer trekken we sleepers cell activate, asia (er zitten er 5 in dus in theorie is dat mogelijk. Zoals ik zei, wij hebben dan weer de onmogelijk pech dat er 3 van de 5 percies onderop de stapel liggen. In theorie mogelijk, in de praktijk een kans van 1 op een ziljard).
- weer een agent op Hanoi, maar kan niet, dus weer een incident token
- we trekken eindelijk een andere incident die geen effect heeft op onze situatie

Waar jij naar refereert is een andere situatie, zoals je zelf al aangaf. Als meerdere steden als gevolg van 1 kaart een incident krijgen, hoef je maar 1 kaart te trekken. Dat klopt. Maar wat als die kaart ook er weer voor zorgt dat je weer agenten moet plaatsen? Ja dan moet het toch weer.

Voorbeeld:
Stel, je trekt de incident Sleepers Cells Activate en je moet door die ene kaart op 2 steden een agent plaatsen waar al 3 agenten staan, dan plaats je dus 2 incident tokens maar hoef je slechts 1 nieuwe incident kaart te trekken.
Zou je dan weer een dezelfde Sleepers Cells Activate trekken, dan mag je dus weer 2 incident tokens gaan plaatsen en weer 1 nieuwe kaart trekken.

Ik mag hopen dat jullie de regels ook zo hebben toegepast, anders zit je er toch echt naast... Ik heb dit namelijk opgezocht en de designers hebben dit op boardgamegeek bevestigd.
boardgamegeek.com/collection/user/Buur
Streetnerd
Door Streetnerd (720 reacties) op 27-06-2021 08:18
( PM )
Gister avond:

Lords of Waterdeep
paar potjes For Sale
Cryptid
Zoektocht naar El Dorado
=)
[Begin]  |78|79|80|81|82|83|84(104)  [Eind]