Volg ons op Youtube Volg ons op Instagram Abonneer op onze RSS

Laatst gespeelde bordspel(len)

[Begin]  |77|78|79|80|81|82|83(104)  [Eind]
Sandertjuh
Door Sandertjuh (189 reacties) op 17-05-2021 17:33
( PM )
Van de week 2 potjes Everdell gedaan, is wel een leuk spel maar je moet stiekem aan veel dingen denken om het maximale er steeds uit te halen. Dat maakt het wel uitdagend maar ook frustrerend als je steeds de niet matchende kaarten krijgt en de andere wel. Daar zit veel invloed in vind ik.

Emira kwam ook weer eens op tafel eveneens It's a wonderful world en nog een paar potjes bokken schieten en paku paku,

Nin
Door Nin (1845 reacties) op 17-05-2021 17:41
( PM )
Quote:
Van de week 2 potjes Everdell gedaan, is wel een leuk spel maar je moet stiekem aan veel dingen denken om het maximale er steeds uit te halen. Dat maakt het wel uitdagend maar ook frustrerend als je steeds de niet matchende kaarten krijgt en de andere wel. Daar zit veel invloed in vind ik.Gepost door: Sandertjuh op 17-05-2021 17:33

Als je met z'n tweeën speelt dan is deze house rule for 2 players ook interessant.
Sandertjuh
Door Sandertjuh (189 reacties) op 17-05-2021 17:48
( PM )
Quote:
[..]

Als je met z'n tweeën speelt dan is deze house rule for 2 players ook interessant.
Gepost door: Nin op 17-05-2021 17:41

Ah thx voor de tip! Een potje was met ze 4re, toen ging de weide veel sneller er doorheen en kon je wat meer kiezen. Het andere potje was met ze 2e inderdaad. Volgende keer dit gebruiken denk dat veel verschil gaat maken.
Skull_kid
Door Skull_kid (2509 reacties) op 19-05-2021 08:30
Rol: Forum Moderator
( PM )
April en mei gespeeld van Pandemic Legacy S0. Ligt het aan ons, of is dit spel makkelijker dan S1 en S2? We hebben tot nu toe nog niets verloren namelijk.

Wel echt heel tof en ook weer een heel uniek spel met toch best veel herkenbare dingen!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Door Dundoon (37 reacties) op 19-05-2021 08:34
( PM )
Quote:
April en mei gespeeld van Pandemic Legacy S0. Ligt het aan ons, of is dit spel makkelijker dan S1 en S2? We hebben tot nu toe nog niets verloren namelijk.

Wel echt heel tof en ook weer een heel uniek spel met toch best veel herkenbare dingen!
Gepost door: Skull_kid op 19-05-2021 08:30

Het kan, maar wees altijd kritisch of je de regels wel goed interpreteert... foutje is snel gemaakt. Deels kan je ook gewoon geluk of pech hebben met hoe de kaarten vallen.
Skull_kid
Door Skull_kid (2509 reacties) op 19-05-2021 08:40
Rol: Forum Moderator
( PM )
Quote:
[..]

Het kan, maar wees altijd kritisch of je de regels wel goed interpreteert... foutje is snel gemaakt. Deels kan je ook gewoon geluk of pech hebben met hoe de kaarten vallen.
Gepost door: Dundoon op 19-05-2021 08:34

Sowieso dat we geluk hadden met de kaarten, zeker in mei. We hebben nog geen regelfouten gevonden en het is ook niet zò makkelijk dat een regelfout realistisch is, dus dat is goed.

In April hadden we een opdracht waar je iets moest doen met 1, 2 of 3 steden, waar we uiteindelijk besloten in de één-na-laatste beurt om het te doen met 2 steden, dus het is niet zo dat we alle objectives 100% halen, maar we hebben nog geen maand ècht verloren en dat hadden we wel in S1 (maart, grrrrr) en S2 (te lang geleden om nog te weten welke maanden).
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Hedgehog
Door Hedgehog (1323 reacties) op 19-05-2021 10:37
( PM )
Afgelopen weekend met 2 vrienden Imperial Assault gespeeld (core set campaign). Laatste keer toch weer een jaar of 5 geleden. Zijn tot over de helft gekomen.

Wat mij (wederom) opviel is dat de regelboeken een drama zijn. Het Learn To Play (LTP) boek doet alsof je klaar bent om te starten, maar na 2 missies dingen opzoeken in de Rules Reference Guide (RRG) merk je dat de LTP een wassen neus is. Je moet gewoon de RRG van A tot Z doornemen. Maar ook in de RRG missen weer dingen, die alleen in de LTP staat. Zullen ze tegenwoordig vast beter doen, het is eigenlijk ook helemaal geen zwaar spel qua regels.

We hebben nog plezier, maar ik merk dat mijn vrienden als Rebels sommige missies het echt zwaar hebben. Het is niet erg om te verliezen, maar sommige missies lijken compleet onmogelijk wanneer je naar het aantal te bewegen vakjes kijkt (surge moves meegerekend). We hebben niet echt het idee gehad van; als je nou zus en zo gedaan had, dan was er misschien een andere uitkomst geweest. Ook wanneer ik als DM op internet opzoek wat ze anders konden doen dan is de selectie heroes/upgrades en tactiek gewoon in orde. Zat zelfs een missie tussen dat ze de (tussentijdse) tijdslimiet haalden, maar dat het spel eigenlijk een nadelige situatie voor de Rebels creëerde... Plus dat ik op de verkeerde momenten extreem geluk had met dobbelstenen.

In mijn beleving was de balans beter, maar tot nu toe is de campaign eigenlijk gewoon matig tot slecht. Wordt het vooral gered door het Star Wars thema. Hoop dat Twin Shadows/Hoth/Bespin/Jabba betere campaigns/heroes hebben.
Skull_kid
Door Skull_kid (2509 reacties) op 19-05-2021 11:44
Rol: Forum Moderator
( PM )
Quote:
Wat mij (wederom) opviel is dat de regelboeken een drama zijn. Het Learn To Play (LTP) boek doet alsof je klaar bent om te starten, maar na 2 missies dingen opzoeken in de Rules Reference Guide (RRG) merk je dat de LTP een wassen neus is. Je moet gewoon de RRG van A tot Z doornemen. Maar ook in de RRG missen weer dingen, die alleen in de LTP staat. Zullen ze tegenwoordig vast beter doen, het is eigenlijk ook helemaal geen zwaar spel qua regels.

Echt typisch Fantasy Flight Games.
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Buur
Door Buur (748 reacties) op 19-05-2021 16:22
( PM )
Quote:
April en mei gespeeld van Pandemic Legacy S0. Ligt het aan ons, of is dit spel makkelijker dan S1 en S2? [..]
Gepost door: Skull_kid op 19-05-2021 08:30
He da's toevallig, wij hebben gisteren ook net Mei gespeeld. De eerste maand waarbij je drie mission objectives hebt (dat is geen spoiler want dat is duidelijk te zien op het speelbord). Als je naar onze resultaten kijkt, dan zou je ook zeggen dat het makkelijker is dan de vorige seizoenen; we hebben nog geen enkele maand over hoeven doen. Daarentegen hadden wij de afgelopen maand, en ook deze laatste van gisteren, echt niet het idee dat we zouden winnen. Met de handen in het haar leek het vechten tegen de bierkaai, maar voor dat we naar de klote gingen hadden we toch drie verschillende teams op het bord die we zeer efficient konden inzetten om de zooi op te ruimen. Toen ook op het laatste moment de oplossing van de onbekende target city in onze schoot werd geworpen, konden we in 1 beurt 2 objectives afronden. De 3e objective (van het nieuwe type) was al mislukt. Ergo, we morgen weer verder naar de volgende maand, met een 'adequate' waardering.

Hoe jij twee maanden in 1 avondje kan spelen is mij echter wel een raadsel. Zeker met de uitgebreide setup die wordt veroorzaakt door de legacy deck, en het afronden met de verkregen bonuspunten zorgt toch wel voor meer dan 2 uur werk, als het er niet meer zijn.

Mijn mening is dat het aantal regels een beetje te veel begint te worden, en dan vooral te veel regels die er voor zorgen dat je een slechte tijd hebt ;-) Je kunt en mag steeds minder, of het heeft nadelige effecten als je het toch doet. Hiermee heb ik continu met het idee gespeeld dat het wederom een onbegonnen taak was... En dan toch weer winnen he! Haha, leer daar nou eens van, Buur! De volgende keer moet ook kunnen lukken!!
boardgamegeek.com/collection/user/Buur
Skull_kid
Door Skull_kid (2509 reacties) op 19-05-2021 20:24
Rol: Forum Moderator
( PM )
We beginnen rond een uur of 5, spelen een spel, eten wat en dan nog één. Gisteren werd het wel later dan normaal, ook ivm |||Spoiler|||het maken van nieuwe karakters dat gewoon langer duurde|||Spoiler|||.

We hebben ooit een heel snel potje gehad in één van de andere seizoenen (waar we gewoon absurd snel verloren), waarna we nog een keer speelden (3 op een avond dus) en dat was gewoon echt teveel, dus nu houden we het op twee

Ik moet toegeven dat het wel met de hakken over de sloot is, het winnen, net als bij jullie. In de andere seizoenen hadden we toch echt soms na 5 beurten al iets van "dit gaan we verliezen" en dat hebben we nog niet gehad in S0!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Heymil
Door Heymil (148 reacties) op 19-05-2021 20:40
( PM )
Wij hebben seizoen 0 ook slechts 1x verloren. Uiteindelijk vond ik seizoen 2 het moeilijkst en het leukst
Hedgehog
Door Hedgehog (1323 reacties) op 22-05-2021 23:54
( PM )
Shelf of Shame weer wat leger; Smallworld Underground gespeeld.

Waardeloos regelboek. Zal morgen even een stuk quoten om te zien of ik er nou geen hol van snap (kan ook aan de alcohol liggen) of het gewoon ruk geschreven is. Vermoed echter het laatste.

Spel kon me eigenlijk niet echt overtuigen (Smallworld en de app ook al niet). Gaat waarschijnlijk op de verkoop-, weggeefstapel.
Streetnerd
Door Streetnerd (727 reacties) op 23-05-2021 22:25
( PM )
Net een hoop spellen gespeeld :')

Secret Hitler
Deception Murder Hong Kong
Blood Bound
Bang the dice game
Coup

=)
Thomiekrom
Door Thomiekrom (93 reacties) op 24-05-2021 01:01
( PM )
Dune imperium is binnen, afgelopen dagen 3 potjes gespeeld met 2 spelers (en de bijkomende app die de derde speler simuleert!)

Ik zeg het niet snel, maar wat een topper. Instant top 5 voor mij. Geen één beurt voelt waardeloos, de resources zijn allemaal belangrijk, de app werkt super, en het zit gewoon ontzettend strak in mekaar. Na de eerste pot meteen nog een opgezet.
Ik kijk er al naar uit het met 3 en 4 echte personen te kunnen spelen in plaats van met de app erbij!

@Hedgehog, wellicht heb ik tegen die tijd wel interesse in Smallworld Underground. Ik kan het origineel in ieder geval erg waarderen.
Door Slartibartfast (1 reacties) op 24-05-2021 15:02
( PM )
Quote:
Dune imperium is binnen, afgelopen dagen 3 potjes gespeeld met 2 spelers (en de bijkomende app die de derde speler simuleert!)

Ik zeg het niet snel, maar wat een topper. Instant top 5 voor mij. Geen één beurt voelt waardeloos, de resources zijn allemaal belangrijk, de app werkt super, en het zit gewoon ontzettend strak in mekaar. Na de eerste pot meteen nog een opgezet.
Ik kijk er al naar uit het met 3 en 4 echte personen te kunnen spelen in plaats van met de app erbij!

@Hedgehog, wellicht heb ik tegen die tijd wel interesse in Smallworld Underground. Ik kan het origineel in ieder geval erg waarderen.
Gepost door: Thomiekrom op 24-05-2021 01:01

Ik heb dune imperium al lang liggen nav de pre-order (waarvan de bezorging trouwens tot vele weken nadat deze gewoon in de winkel lag duurde), maar helaas nog niet de kans gehad om het te spelen. Als ik de regels lees of een uitleg video kijk moet ik zeggen dat het spel vrij abstract overkomt en ik het dus nog niet helemaal begrijp, maar kan niet wachten het eens te spelen.
Door Earlydew (2 reacties) op 24-05-2021 22:23
( PM )
Ik heb Tiny Town nu voor de derde keer gespeeld en De Crew. De crew blijft wel een heel interessant spel maar vind het vrij lastig om maar 1 keer te mogen communiceren, twee keer zou het spel wel leuker maken met iets minder je bent na 4 slagen dood.

Tiny towns is nog steeds wel leuk alleen heb ik het idee dat er minder speelvariatie is dan ik had gehoopt. De monumenten kaarten zijn niet zo divers als dat ik zou willen.
Nin
Door Nin (1845 reacties) op 25-05-2021 09:22
( PM )
Pandemic: Season 1
Ook de maand April was weer super spannend en intens. In de laatst mogelijke beurt (daarna waren de stedenkaarten op) wisten we ons tweede doel te voltooien.

Lost Ruins of Arnak
Dit weekend het spel voor het eerst drie keer solo gespeeld ter voorbereiding op de vorig week uitgekomen solo campaign. Het tegenstander systeem werkt erg makkelijk en zit je goed in de weg. Nu nog even kijken welk moeilijkheidsniveau ik wil gaan kiezen voor de campaign.

Ook nog gespeeld: Berenpark, Keer op Keer, Regenwormen, Unlock! en Silver & Gold.
Buur
Door Buur (748 reacties) op 25-05-2021 10:21
( PM )
Quote:
[..]De crew blijft wel een heel interessant spel maar vind het vrij lastig om maar 1 keer te mogen communiceren, twee keer zou het spel wel leuker maken met iets minder je bent na 4 slagen dood.[..]
Ik kan je hier helemaal niet volgen. Er mag toch helemaal niet gecommuniceerd worden bij De Crew? Gewoon nooit? Het enige wat je laat weten is wie de startkaart heeft (de hoogste raket), en gaan met die banaan. Verder hou je je mond dicht Mocht de missie mislukken, dan speel je 'm opnieuw. Je schrijft het aantal pogingen op in het boekje. Hoe lager het aantal pogingen, hoe beter je hebt gescoord. Hoe kun je doodgaan in dit spel?!? Je hebt oneindig pogingen. Ik heb het spel drie keer uitgespeeld, een keer met 2 spelers, een keer met 3 spelers, en een keer met 4 spelers, allemaal met zeer variabele scores Ik weet zeer zeker dat ik niet het beste team van Nederland was, in tegendeel, maar ik heb altijd lol gehad :-) Die met 2 spelers (dan speel je met Jarvis, de AI-speler als derde) is het minst moeilijk.

Quote:
[..]Tiny towns is nog steeds wel leuk alleen heb ik het idee dat er minder speelvariatie is dan ik had gehoopt. De monumenten kaarten zijn niet zo divers als dat ik zou willen.
Om het nog een beetje gezellig te houden zal ik mijn persoonlijk mening over Tiny Towns deze keer maar achterwege houden... Veel plezier met het volgende potje...
boardgamegeek.com/collection/user/Buur
Nin
Door Nin (1845 reacties) op 25-05-2021 12:57
( PM )
Volgens mij wordt met communiceren bedoelt dat je tijdens het spel gebruik mag maken van het satelliet fiche (enigste/hoogste/laagste kaart).
Soulflame
Door Soulflame (94 reacties) op 25-05-2021 23:19
( PM )
Vorige week zaterdag Twilight Imperium 3 gespeeld ~11uur, met in totaal 5 spelers (6e kon helaas niet).
Vanavond Air Land and Sea gedaan en daarna 3 player Viticulture.

===== Twilight Imperium 3 ===========

Voor ons allemaal de eerste keer dat we het speelden... en iedereen had dezelfde ervaring 'meh.. aardig, maar niet fantastisch'.

Het politieke aspect kwam niet echt uit de verf; weinig echte afspraken. Misschien dat de politics kaarten die we hadden (die allemaal ook 'meh' waren en naar onze mening niet heel schokkende impact hadden... behalve misschien dat iedereen er een hele zwik grondtroepen bij kreeg ergens in ronde 4 en 5 waardoor aanvallen sowieso erg lastig werd).
Dat de Empire (of hoe de rol van initiatief 8 ook heette) steeds 2 punten kreeg was niet fantastisch: eigenlijk wilde de meesten die rol niet pakken omdat het niet een 'leuke' rol is. Je krijgt niets speciaals, alleen die punten (en de REST kan nog extra bouwen, de persoon zelf niet). 1 persoon pakte hem dus een paar keer op rij, waardoor die veel punten had en die persoon daarna geblokkeerd moest worden (anderen die rol pakken, die hem dus eigenlijk niet wilden).

De tech tree is enorm traag en met maar ~10 ronden en dat het volgens circa 8 credits kost, betekent dat je niet elke ronde tech krijgt (logisch, maar om de coole tech te krijgen ben je dus heel veel turns bezig en kan je veel andere dingen weer niet doen).

Het belangrijkste was misschien dat iedereen vond dat combat eigenlijk weinig opleverde. Dat komt omdat het allemaal verweven zit en de benefits niet direct zijn (je doet het om anderen klein te houden en met planeten op termijn meer te kunnen. Maar je moet na een gelukte aanval nog wachten om een spacedock te bouwen en daarna nog een beurt om echt units te maken op die locatie... kost veel tijd).

Het was ons allemaal net iets te sloom en de politiek (waarmee je dan plezier zou hebben tijdens de vertraging) was zeer beperkt.
We hadden allemaal het idee dat er veel spellen zijn die politiek en vooral area control beter doen dan TI:3. Persoonlijk speel ik ook veel liever Eclipse dan TI:3 denk ik (of Inis, Bloodrage, etc etc)


============ Air Land and Sea ==========

Eerste keer dat ik het speelde, en de ander ook.
Erg leuk spel! Vooral het idee dat je eerder opgeeft omdat je niet denkt te winnen is een leuk element. Heeft ook iets van 'push your luck' als je toch door gaat...
Denk dat het alleen maar leuker wordt met nog meer plays als je de mogelijke kaarten beter weet. Voor die 15e dat ik dit via Amazon FR gekocht heb (2nd edition), was dit het zeker waard!


=========== Viticulture =============

3 spelers, vrouw deed ook mee aangezien dit spel haar favoriete spel is op dit moment.
Het was weer leuk en gelukkig had niemand enorme pech met de druivenkaarten (als je daar pech hebt en je krijgt alleen maar 1 van de 2 kleuren kan je vaak heel weinig).
Na 15+ plays vind ik het ook prima om deze even een maandje niet te doen (al vind ik het ook niet heel erg om wel een spel van te doen... maar er ligt nog genoeg in de spellenkast).
[Begin]  |77|78|79|80|81|82|83(104)  [Eind]