Quote:
[..]
Omdat zowel Pepper als Budgetspelen affiliate links hebben, en wanneer je dan op die van Pepper zou klikken ipv Budgetspelen, loopt de laatste geld mis?
Gepost door: Sjoerd op 02-12-2025 22:43
Omdat zowel Pepper als Budgetspelen affiliate links hebben, en wanneer je dan op die van Pepper zou klikken ipv Budgetspelen, loopt de laatste geld mis?
Gepost door: Sjoerd op 02-12-2025 22:43
onder andere...
Beetje op een KIA site de aanbiedingen van Toyota promoten
For millions of years mankind lived just like the animals Then something happened which unleashed the power of our imagination We learned to talk --.Instagram >> spellennard
Pepper is natuurlijk zelf ook niet de bron van de aanbieding. Het is dus ook niet nodig om te linken naar Pepper, post gewoon de oorspronkelijke aanbieding bij de originele aanbieder.
Webwinkels die anno 2026 nog steeds niet-standaard filters/sorts hebben..
1. Niet kunnen filteren op 'op voorraad'
2. Niet kunnen sorteren op prijs
3. Fuzzy filters/sorts hebben zoals 'populair' of 'standaard'
1. Niet kunnen filteren op 'op voorraad'
2. Niet kunnen sorteren op prijs
3. Fuzzy filters/sorts hebben zoals 'populair' of 'standaard'
Mee eens!!!
Ook een prettig filter zou zijn: percentage korting!
(Aanbiedingen zijn eigenlijk pas interessant bij een korting vanaf 20%!)
Ook een prettig filter zou zijn: percentage korting!
(Aanbiedingen zijn eigenlijk pas interessant bij een korting vanaf 20%!)
en dan lekker alles alleen nog maar met 30% korting of meer kopen, zodat er helemaal geen winstmarge meer is en de lokale borspelwinkels allemaal verdwijnen...heb je straks alleen nog Bol en Amazon om ons te naaien.
Quote:
en dan lekker alles alleen nog maar met 30% korting of meer kopen, zodat er helemaal geen winstmarge meer is en de lokale borspelwinkels allemaal verdwijnen...heb je straks alleen nog Bol en Amazon om ons te naaien.
Gepost door: Sanderanders op 30-01-2026 13:52
Gepost door: Sanderanders op 30-01-2026 13:52
Dat is niet alleen de reden om ze online te kopen.
Utrecht centrum is voor ons te duur om heen te rijden en je staat minimaal een uur vast in het weekend.
Hilversum heeft een leuke shop, maar nieuw en 2e hands staan net iets te veel door elkaar.
Hielp laatst ook niet dat de eigenaren aan het ruzie maken waren midden in de winkel.
Amersfoort zit nog een fijne winkel, die redelijk geprijst is en een redelijk assortiment hebben.
Maar dat is ook de crux op het moment, er is teveel te koop op de spellen markt, maar je vind het ook niet allemaal terug in de Winkels.
Of heel kort en daarna is het gelijk uitverkocht en doen ze geen restock.
Ik ben zelf wel fan van fysieke shops en winkels.
Summoner.nl en spelspul.nl koop ik nog graag dan wel online, maar die hebben ook een soort van fysieke winkel.
Maar ik zie hier ook mensen kringloop winkels afstruinen, dat is ook niet je lokale spellenwinkel onderstuenen ;-)
Quote:
Amersfoort zit nog een fijne winkel, die redelijk geprijst is en een redelijk assortiment hebben.
Koning Bordspel 🎉 gelukkig kan je daar nog gratis parkeren. Kom daar elke week.
De winkels ik Utrecht doen allemaal geen Star Wars Unlimited en de andere winkel in (het centrum van) Amersfoort doet alleen Lorcana ofzo (misschien wat actievere community, maar het spel is echt veel minder goed).
Ik zou verder jezelf niet teveel verdedigen tegen random rants, maar dat is natuurlijk aan jou 🙃
Eerlijk gezegd zie ik de helft van de fysieke bordspelwinkels die ik ken liever verdwijnen. Oogkleppen op en negatief gehuil. Doet me denken aan de gedrukte media die altijd riepen dat op internet niets te verdienen viel, mensen nergens voor willen betalen en zij wel kwaliteit leveren, maar online niet (moet je nu eens kijken). Veel winkels hebben het gewoon niet begrepen. Op prijs concureer je niet met Amazon, maar als je het op gebied van service of expertise al aflegt... Gelukkig ook genoeg die het wel goed doen en waar ik graag over de vloer kom (en geen probleem heb om MSRP voor mijn games te betalen).
Een klacht die eigenlijk nostalgie opwekt:
Vandaag Elfenland binnen gekregen, nieuw in seal nog de originele 999 games versie vanuit 1998 (!)
De persoon van wie ik het kocht had er goed op gepast, Ik kan niet anders zeggen doos was nog heel erg mooi.
Maar die geur, die geur van het karton en het papier als de seal eraf is en de doos open gaat (Hedendaags rijkt het anders naar mijn gevoel).
Het brengt me gelijk weer meer dan 20 jaar terug in de tijd. En dat is de klacht het laat maar weer blijken dat ik oud word
Vandaag Elfenland binnen gekregen, nieuw in seal nog de originele 999 games versie vanuit 1998 (!)
De persoon van wie ik het kocht had er goed op gepast, Ik kan niet anders zeggen doos was nog heel erg mooi.
Maar die geur, die geur van het karton en het papier als de seal eraf is en de doos open gaat (Hedendaags rijkt het anders naar mijn gevoel).
Het brengt me gelijk weer meer dan 20 jaar terug in de tijd. En dat is de klacht het laat maar weer blijken dat ik oud word

Ik heb het spel ook nog ergens op zolder liggen. Ooit gloednieuw in de kringloop gekocht voor 5 euro. Eerlijk was ik blij dat het plastic er al vanaf was. Was de muffe oude geur ook weg ;-)
Moet het spel nog steeds een keer proberen....
For millions of years mankind lived just like the animals Then something happened which unleashed the power of our imagination We learned to talk --.Instagram >> spellennard
Moet het spel nog steeds een keer proberen....
For millions of years mankind lived just like the animals Then something happened which unleashed the power of our imagination We learned to talk --.Instagram >> spellennard
Wat leuk! Een klaagforum. Zit niet vaak op budgetspelen, maar klagen kan ik wel.
Is er al een topic geweest over het feit dat sommige producenten er voor kiezen om de doos met stickers dicht te plakken om plastic te besparen? Waardoor je spel tijdens transport makkelijk kan beschadigen en als dat niet het geval is dan beschadigd de doos wel als je de stickers eraf probeert te halen.. En mocht je het zo voorzichtig doen dat er niks stuk is dan is de kans groot dat er nog residu van de sticker achter blijft op de doos.
Ik begrijp daar echt helemaal niks van en vind dat echt extreem slecht!
Wat is jullie ervaring daarmee? En heeft iemand tips om de stickers er goed af te krijgen zonder de doos te scheuren of residu achter te laten?
Is er al een topic geweest over het feit dat sommige producenten er voor kiezen om de doos met stickers dicht te plakken om plastic te besparen? Waardoor je spel tijdens transport makkelijk kan beschadigen en als dat niet het geval is dan beschadigd de doos wel als je de stickers eraf probeert te halen.. En mocht je het zo voorzichtig doen dat er niks stuk is dan is de kans groot dat er nog residu van de sticker achter blijft op de doos.
Ik begrijp daar echt helemaal niks van en vind dat echt extreem slecht!
Wat is jullie ervaring daarmee? En heeft iemand tips om de stickers er goed af te krijgen zonder de doos te scheuren of residu achter te laten?
Quote:
Wat is jullie ervaring daarmee? En heeft iemand tips om de stickers er goed af te krijgen zonder de doos te scheuren of residu achter te laten?
Gepost door: Jcuiper op 04-03-2026 20:14
Gepost door: Jcuiper op 04-03-2026 20:14
Ik klaag er ook graag over, maar tegelijkertijd probeer ik ook maar te denken: elk klein eco-stapje is een stapje.
Ik ondersteun Stef's föhnsuggestie. Mocht er toch nog residue achterblijven dan is stickerverwijderaar (van de Action of Kruidvat oid) nog een noodoplossing. Maar wees daar voorzichtig en zuinig mee: te agressief poetsen met dat spul kan ook wat inkt van de doos verwijderen.
Ohja, en verwijder de sticker zo snel mogelijk na aanschaffen. Ik merk dat, wanneer ik het spel eerst lang laat staan of het ongeopend tweedehands is, de sticker moeilijker te verwijderen is.
Ook geen fan van de stickers, maar er is ook degelijk een kwaliteit verschil. Sommige komen goed los zonder restjes en sommige krijg je nagenoeg niet los.
Maar ja het is wel beter voor het milieu, en tja eerlijk alle kleine beetjes helpen (al lijkt het niet altijd zo)
Maar ja het is wel beter voor het milieu, en tja eerlijk alle kleine beetjes helpen (al lijkt het niet altijd zo)
waterkoker aanzetten. houd het boven de kokende damp. Door warmte en beetje vocht pulk je het zo eraf.
=)
=)
Quote:
waterkoker aanzetten. houd het boven de kokende damp. Door warmte en beetje vocht pulk je het zo eraf.
Gepost door: Streetnerd op 05-03-2026 20:17
Gepost door: Streetnerd op 05-03-2026 20:17
Lijkt me erg slim met een kartonnen doos!
Quote:
Ook geen fan van de stickers, maar er is ook degelijk een kwaliteit verschil. Sommige komen goed los zonder restjes en sommige krijg je nagenoeg niet los.
Maar ja het is wel beter voor het milieu, en tja eerlijk alle kleine beetjes helpen (al lijkt het niet altijd zo)
Gepost door: Metroid_Dark_Sky op 04-03-2026 22:51
Maar ja het is wel beter voor het milieu, en tja eerlijk alle kleine beetjes helpen (al lijkt het niet altijd zo)
Gepost door: Metroid_Dark_Sky op 04-03-2026 22:51
De stickers zijn bij mij er tot nu toe goed vanaf gekomen.
Wel twee ervaringen waarbij ik liever shrink wrap had gehad:
Bij één spel bleef het beetje plakkerig, waardoor er soms een half rondje stof op de doos blijft zitten :')
Bij een ander had ik door het transport al wat shelf wear op de doos. Het spel schoof heen en weer in de verzenddoos.
Ik vraag me ook af of het echt beter is voor het milieu (puur gevoel, dus 0 waarde). Het zijn vrij dikke stickers met lijm, terwijl die shrinkwrap flinterdun plastic is. En zouden er meer retouren komen door schade aan de doos door transport, dan wel het verwijderen van de sticker? Als het aantal retouren toeneemt heeft dan natuurlijk ook een negatieve impact.
Ben er ook geen fan van i.v.m. shelf wear, maar moet zeggen dat de stickers er bij mij altijd wel goed vanaf komen.
Quote:
[..]
Lijkt me erg slim met een kartonnen doos!
Gepost door: Sanderanders op 05-03-2026 21:17
Lijkt me erg slim met een kartonnen doos!

Gepost door: Sanderanders op 05-03-2026 21:17
Werkt gewoon. Het is maar damp heh, niet dat onder water komt te zitten. Ik doe het altijd .
=)
Quote:
en dan lekker alles alleen nog maar met 30% korting of meer kopen, zodat er helemaal geen winstmarge meer is en de lokale borspelwinkels allemaal verdwijnen...heb je straks alleen nog Bol en Amazon om ons te naaien.
Gepost door: Sanderanders op 30-01-2026 13:52
Gepost door: Sanderanders op 30-01-2026 13:52
Als je op budgetspelen zit, dan kijk je naar prijzen. De naam zegt het al. Ik kijk waar welke spellen het goedkoopst zijn. Maar Sanderanders kan natuurlijk kijken waar de prijzen het hoogst zijn. Om zo de bordspelwinkels te steunen!






Nieuws
Prijsreactie
Forum
Shopsurvey