Mijn idee: Je bent de leidinggevende (koning, heer, wat dan ook) van een middeleeuws dorp en moet een festival houden. Om een succesvol festival te houden, moet je verschillende groepen mensen aantrekken, zoals bijvoorbeeld ridders voor zwaardvechten en jousten, marktkoopmannen voor etensstalletjes, en nog 2 of meer groepen/soorten karakters.
Er zitten verschillende scenario's in het spel (bruiloft, verjaardag, stad bestaad XX jaar etc.), waardoor elk festival anders is. Afhankelijk van het festival, moet je verschillende hoeveelheden van de karakters binnenhalen. De karakters worden aan het begin van een potje per toeval getrokken (hoeveelheid van mogelijke karakters hangt af van elk scenario).
Het is momenteel echt totaal niets meer dan een idee (voor de kenners, het lijkt op Statecraft, maar met een toffer onderwerp en natuurlijk wat belangrijke veranderingen, want het moet geen reskin worden!), maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Begin je met regels? Met items maken? Ik weet het niet en hoop dat er iemand is die meer weet
Kickstarter volgt, haha!
Last edited on: 23-03-2016 20:58
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Regels moet je niet in het begin van het proces vastleggen, ze zijn vooral in het begin onderhevig aan veel verandering.
Een generaal idee met een basis om mee te beginnen en te experimenteren is belangrijk om mee te beginnen
Een groep mensen om mee te testen en brainstormen is ook een goed idee
Als je eenmaal tevreden bent met de basis en de werking daarvan, kan je het verder opbouwen
Het grafische aspect, hoewel belangrijk, komt pas later om de hoek kijken... Hoewel het wel belangrijk is het thema al wel duidelijk te hebben... Maar daar ben je al redelijk mee bezig zo te zien
Sites die wat dieper erop in gaan:
Korte uitleg
Langere uitleg
En om alvast wat verder te dromen, ook alvast een site waar je onderdelen te creëren/ bestellen zijn (hoewel dat vast niet de goedkoopste zal zijn, vermoed ik):
Spelonderdelen
Wel een site, waar je makkelijk wat placeholders kan bestellen/bekijken. (Nee, ik heb er zelf nog nooit een bestelling gedaan, ik kwam deze zelf een keer tegen in een zoekactie)
Setting heb je voor jezelf al een beetje, misschien bedenken hoe je het spel wilt spelen. Dobbelspel? Kaartspel? Vanuit daar ook verder werken, grote kans dat het spel tijdens het uitwerken ook nog genoeg wordt aangepast.
Misschien een idee om jezelf steeds af te vragen hoe je iets in het spel bereikt?
Doel: Een leger verzamelen
Hoe?
5 ridders aannemen
Hoe?
3 metalen munten verzamelen voor 1 ridder
Hoe?
Voor elke metalen munt het jonkvrouw-pad aflopen
Hoe?
Etc. etc.
Als je éénmaal het spel grotendeels 'klaar' hebt, zou ik het aan anderen voorleggen en bij voorkeur ook spelen. Kan je van daaruit weer aanpassingen doen die nodig zijn.
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet