Op papier leek het me een geweldig spel. Een jaar lang de ontwikkeling gevolgd. Op het spellenspektakel speelde ik dit met 5 of 6 personen, maar wat een ontzettende afknapper.
Een paar rollen hadden zo wie zo niks te doen. Na een paar rondes zijn we maar gestopt. Niemand vond het leuk.
Quote:
Ja waarom? The Mind is lache man! Ik las de doos en vond 't meteen bagger, en moest me laten overhalen door m'n vriendin om het te spelen, en nu komt-ie regelmatig op tafel. Bij al mijn spelvrienden dezelfde eerste reactie na de uitleg: huh wat is dat voor een bagger, dat kan toch nooit werken? En dan na het spelen allemaal dezelfde conclusie: dit is gewoon cool.[..]
Waarom, als ik vragen mag?
Gepost door: Skull_kid op 04-10-2018 15:40
Waarom, als ik vragen mag?
Gepost door: Skull_kid op 04-10-2018 15:40
Maar goed, het slechtste spel ooit gespeeld? Lastig, lastig, erg lastig, want met al mijn "blinde" rommelmarkt-aankopen heb ik een hoop ellende voorbij zien komen (en ook een hoop pareltjes zoals het zwaar ondergewaardeerde "On the Undergroung" wat ik voor 50 cent heb gekocht), maar de meest trieste troep was toch GO WEST! van Phalanx. Doe een stapje naar voren, en doe een stapje terug, of twee stapjes naar voren en eentje terug. Mmm, ik denk dat degene wint die het vaakst twee stapjes naar voren zet, maar ik heb het twee keer gespeeld dus de steekproef is wat klein, maar ik denk dat ik na 100 keer spelen tot dezelfde conclusie zou komen, denkt u ook niet?
Het gekke is dat het er naar uit ziet dat White Goblin dit kutspel nog steeds uitgeeft? Beste mensen, ik smeek u, KOOP DIT NIET!!!
Wat ook erg slecht was, was PRINCIPATO van White Goblin. Veel te omslachtig! Bouw ridders en cavalerie, maar zorg er wel voor dat je op drie (of vier wat was het ook alweer) geheel willekeurige momenten in het spel wel genoeg akkers en hooi hebt gebouwd om deze soldaten en paarden te voeren, anders krijg je minpunten. Echter, je kunt alleen akkers, hooischuren, ridders en cavalerie bouwen als je de juiste kaarten in je hand hebt, die je elke beurt moet wegleggen, ook als je ze niet gebruikt hebt, of zoiets. Onmogelijk om te plannen! Geen strategie! Compleet van de pot gerukt! Want nou komt het mooie: je kunt ook katapulten bouwen, en deze leveren bij de waarderingsmomenten MEER punten op, en ze hebben GEEN voedsel nodig! Conclusie: alleen katapulten bouwen en verder helemaal niets! Gewoon katapulten katapulten katapulten en hop, gewonnen! Wat een aanfluiting.
Het is me gelukt om beide misbaksels voor een paar euro's op marktplaats te verkopen, net zoveel als ik er voor betaald heb. Geen verlies gemaakt, alleen grijze haren gewonnen...
boardgamegeek.com/collection/user/Buur
Je krijgt als het waren een Goblin poppetje met bijbehorende dobbelstenen die uit het moeras moet ontsnappen. nu moet je icoontjes gooien om verder te komen, bijvoorbeeld een voet om te lopen naar een aangrenzend vakje en daar staan dan 2 of 3 icoontjes op die je moet gooien om de challenge te winnen. Als je het niet goed ooit (1 reroll heb je) dan is je poppetje dood. Mijn man had natuurlijk het geluk om in zijn eerste beurt direct dood te gaan. Ik kwam nog 1 tegel verder en mijn poppetje was ook dood (hij had maar 3 dobbelstenen en je hebt 1 nodig voor lopen) dus ik moest alles in 1 keer goed gooien.
We hebben het nog 2 x geprobeerd, inclusief houserules voor reroll etc, maar helaas. Gelukkig hebben we het spel tegen kostprijs kunnen verkopen.