Volg ons op Youtube Volg ons op Instagram Abonneer op onze RSS

Bestellen bij Matagot & Friends

[Begin] |1(1) [Eind]
Rikku
Door Rikku (50 reacties) op 15-01-2023 12:12
( PM )
UPDATE:
Problemen bij Matagot zouden nu opgelost moeten zijn.

ORIGINELE TEKST:
Heeft iemand hier al eens besteld bij Matagot?

Ik zou namelijk graag de Wingspan Nesting Box bestellen, maar bij het kiezen van een verzendmethode krijg ik telkens de volgende foutmelding:
"Unfortunately, there are no carriers available for your delivery address."

Mijn adres is volledig correct en volgens hun website verzenden ze ook naar België (zone 1). (Heb trouwens al verschillende andere adressen getest, ook van andere landen, en ik krijg telkens dezelfde fout.)

Ik heb een paar extra tests gedaan en sommige producten kan ik perfect bestellen. Andere producten geven gewoon dezelfde fout.
Het lijkt erop dat ik alles dat minder dan €60 kost kan bestellen.
Als het meer dan €60 kost, dan wordt dit toegevoegd aan het winkelmandje "Free shipping from 60€ ordered - Metropolitan France + Zone 1" en lukt het ineens niet. Maar als ik dan voor €100 aan spullen zou bestellen lukt het ineens wel.

Last edited on: 15-01-2023 12:15

Last edited on: 19-01-2023 16:26
Europe for Europeans
RemingtonInk
Door RemingtonInk (1039 reacties) op 15-01-2023 12:16
( PM )
Ik heb geen directe oplossing / antwoord op je vraag maar kan wel het volgende uit ervaring delen:
1. Kortste klap is om het bedrijf te benaderen via twitter, email of de contactformulier (in die volgorde).
2. Als iemand die ervaring heeft met programmeren lijkt dit simpelweg een fout in hun programmatuur te zijn. Je lijkt zelf al voldoende getest te hebben dus kans is klein dat er een perfecte oplossing is (buiten de oplossing die uit de vorige stap ontstaat).
3. Kijk ook op bordspelprijzen.nl voor waar je die box nog elders kan bestellen (of eventueel direct via stonemeier games, die hebben tegenwoordig een EU webwinkel).

Bij de webwinkel van Board&Dice hadden we tijdens black friday hetzelfde zodra het totaalbedrag boven de 150euro uitkwam. Uiteindelijk "opgelost" door onder de 150 euro te blijven en meerdere/aparte bestellingen te doen (door de hoge black friday korting was zelfs DAT rendabel).
Rikku
Door Rikku (50 reacties) op 15-01-2023 16:35
( PM )
Ok bedankt.
Ik zal beginnen met ze te contacteren, aangezien ze de meest interessante prijs hebben en het momenteel ook in stock is.

Die bordspelprijzen.nl website kende ik trouwens nog niet, wel interessant!
Europe for Europeans
Metroid_Dark_Sky
Door Metroid_Dark_Sky (548 reacties) op 15-01-2023 20:51
( PM )
Tabletopfinder.eu is ook een goede site voor internationale prijzen.

Die hebben ook veel eu websites erop.
Door Kevii23 (8 reacties) op 17-01-2023 18:41
( PM )
Ik heb hetzelfde probleem en daarnaast kan ik dus ook niet het contactformulier invullen omdat deze ook een foutmelding geeft ondanks dat alles goed is ingevuld

Afgelopen zondag kreeg je vanaf €100 een gratis tote bag en deed ik voor de grap een paar spullen erbij om aan het bedrag te komen en toen kon ik dus wel uitchecken.. Dus ik denk dat er idd een fout staat in de programmering en dat je vanaf een bepaald bedrag wel kan bestellen (nu is de minimale bestelwaarde voor diezelfde tote bag €150..).

Mocht je een antwoord krijgen dan hoor ik het graag.
Rikku
Door Rikku (50 reacties) op 17-01-2023 20:03
( PM )
@Metroid
Bedankt. Die is ook handig!

@Kevii
Heb zelf eerst twee verschillende email adressen geprobeerd, maar die mails kwamen telkens terug. Contactformulier lukte me eerst ook niet, maar is uiteindelijk wel gelukt. Ook heb ik een topic aangemaakt op de Matagot subforums van BoardGameGeek.
Momenteel echter nog geen antwoord.

Nu is het me ondertussen wel gelukt om het systeem te "bedriegen" en toch een order te plaatsen. Ik raad het momenteel wel niet aan om dit te proberen, omdat ik nog niet zeker ben of dit goed komt.

Als je het toch wilt proberen; de werkwijze is als volgt:
1. Voeg het "Everdell Correctif Pack FR" toe aan je winkelmandje. (Dit is gewoon het goedkoopste item dat ik kon vinden.)
2. Ga verder naar bestellen en doorloop alle stappen tot en met "shipping method", maar druk nog niet op continue.
3. Open de pagina van de Wingspan Nesting Box in een nieuw tabblad/venster.
4. Ga nu terug naar het vorige tabblad en druk op de continue knop. Ga daarna zo snel mogelijk naar je andere tabblad/venster en voeg de Wingspan Nesting Box toe aan je winkelmandje.
5. Als je het snel genoeg doet zal je onder "payment" nu beide producten zien (zie foto onderaan) en kan je de bestelling afronden.

De reden waarom ik het momenteel niet aanraad, is omdat ik nu geen email heb gekregen van Matagot ivm de bestelling. Ook vind ik de bestelling niet terug onder mijn account.
De betaling is echter wel gelukt en van Paypal heb ik wel een email gekregen met de details van de bestelling.

Ik hou het momenteel nog even in het oog en stuur indien nodig eens een privébericht naar Matagot Contact op BGG (die account is actief en heeft vandaag nog ingelogd). Ik zal deze topic ook updaten als ik meer weet.

Interessant van die tote bag trouwens. Ik had vandaag al gemerkt dat de fout zich nu ook voordeed als ik voor €100 had.
Maar ik had niet gemerkt dat het minimumbedrag daarvan nu €150 is. Het probleem doet zich nu dus ook niet meer voor vanaf €150.




Europe for Europeans
Door Kevii23 (8 reacties) op 18-01-2023 00:08
( PM )
Thanks voor het trucje.

Ik heb het ook toegepast maar dan de betaling voldaan met creditcard. Ik heb wel een mail gekregen dat de betaling is ontvangen, maar verder niets. In de betalingsbevestiging staat wel mijn ordernummer dus dat is iets.. Ik kan het, net zoals jij, niet terug zien in mijn orders.

Mocht ik niets vernemen dan wil ik wel graag contact met ze opnemen dus ik vroeg me af hoe je het voor elkaar hebt gekregen om het contactformulier in te vullen?
Rikku
Door Rikku (50 reacties) op 18-01-2023 10:51
( PM )
Hmmm, ik heb geen ordernummer in mijn betalingsbevestiging (normaal staat dit altijd onder 'factuurreferentie'). Heb wel een transactiereferentie, maar dat is van Paypal. Als ik op maandag nog niets heb vernomen, contacteer ik wel even Matagot via BGG.

Voor het contactformulier, ben ik niet meer zeker want heb het verschillende keren geprobeerd via verschillende kanalen.
Het is me uiteindelijk gelukt op de site van Matagot & friends. Als je via "My account" gaat, heb je daar een optie "My support tickets".
Als ik het me goed herinner moet je dan geen adresgegevens meer invullen.

Als je toch adresgegevens moet invullen, kan ik alleen de raad geven om kleine aanpassingen te proberen. Ik heb bijvoorbeeld een leesteken in mijn naam, dit heb ik laten wegvallen. Ook heb ik de landscode toegevoegd voor mijn telefoonnummer.

Heb ook gemerkt dat je niet te lang moet wachten met het formulier door te sturen, dus je kan best je tekst op voorhand al schrijven zodat je gewoon kan kopiëren/plakken.
Europe for Europeans
Door Kevii23 (8 reacties) op 18-01-2023 13:42
( PM )
Ik weet ook niet of het een ordernummer is van Matagot (lijkt me wel) of van de betaling, maar er staat een authorisatienummer van mijn CC en dan ordernummer.

Ik heb in ieder geval een ticket kunnen aanmaken via Firefox. Chrome en Safari kon ik blijven proberen, maar werkte totaal niet en Firefox deed het gelijk de eerste keer. Tevens een bevestiging van mijn ticketaanvraag gekregen dus dat is wel fijn.

Mocht ik iets te horen krijgen dan zal ik het uiteraard even hier posten

Rikku
Door Rikku (50 reacties) op 18-01-2023 14:19
( PM )
Ondertussen lijkt de fout opgelost te zijn op hun website.
De gratis tote bag die ook iets met het probleem te maken had, is nu verdwenen en ik kan zonder problemen een 'shipping method' kiezen.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het lijkt me best mogelijk dat ze mijn contactformulier toch hebben gelezen. Zou het wel fijn vinden als ze dan zouden antwoorden.
Europe for Europeans
Door Baxter (59 reacties) op 18-01-2023 14:38
( PM )
Quote:
Ondertussen lijkt de fout opgelost te zijn op hun website.
Gepost door: Rikku op 18-01-2023 14:19
Bedankt voor het melden!
Door Kevii23 (8 reacties) op 18-01-2023 17:04
( PM )
Het lijkt me wel dat als 2 mensen met hetzelfde probleem op dezelfde dag komen (nadat het al een paar dagen niet te bestellen was) dat ze je bericht hebben gezien.

Als ze nou ook nog even een berichtje naar ons sturen over dat het goed gaat komen dan is het helemaal mooi haha.
Rikku
Door Rikku (50 reacties) op 19-01-2023 15:55
( PM )
Antwoord gekregen van Matagot!
Door het systeem te "bedriegen" was het inderdaad niet juist binnen gekomen bij hun. Volgens hun is het nu opgelost en mag ik mijn bestelling binnenkort verwachten. Bestelling is nu ook zichtbaar onder mijn account.

Vertaling:
Quote:
Bedankt voor al uw feedback over de ondervonden moeilijkheden. We hebben uw betaling ontvangen en hadden inderdaad geen spoor van uw bestelling vóór uw melding.
Ondertussen is alles in orde en het wordt morgen verzonden.
Nogmaals bedankt voor alles, deze feedback helpt ons echt om ons systeem te verbeteren en bugs zo snel mogelijk op te sporen.

Originele tekst:
Quote:
Je vous remercie pour tous vos retours sur les difficultés rencontrés. Nous avons bien reçu votre règlement, et en effet nous n'avions pas de trace de votre commande validée avant votre signalement.
Maintenant, nous l'avons bien, elle sera expédiée demain.
Je vous remercie encore pour tout cela, ces remontées nous aide vraiment à améliorer notre système et déceler les bugs le plus tôt possible.

Europe for Europeans
Door TransAquam (1 reacties) op 19-01-2023 18:24
( PM )
Liep eerder ook tegen bovengenoemde problemen aan maar ik kan melden dat de hele bestelprocedure vanaf "nu" vlekkeloos verloopt.

Nu hopen dat de box ook daadwerkelijk aankomt. Maar vooralsnog geen reden om anderszins te verwachten.
The surest sign intelligent life exists elsewhere in the universe is the fact none of it has tried to contact us. - Bill Watterson
Door Kevii23 (8 reacties) op 19-01-2023 21:46
( PM )
Dan hoop ik morgen hetzelfde bericht binnen te krijgen aangezien ze nog niet gereageerd hebben op het ticket. Zal wel goedkomen
Door Baxter (59 reacties) op 20-01-2023 10:36
( PM )
Heb vanochtend een mail van ze gekregen dat de bestelling verzonden is!
Rikku
Door Rikku (50 reacties) op 24-01-2023 15:48
( PM )
Laatste update: Nesting Box is vandaag goed aangekomen!

Was verpakt in een stevige kartonnen doos met extra dikke bescherming aan de zijkanten. Boven- en onderkant hadden ook extra padding, maar niet zo dik. Nesting Box zelf was nog eens omhuld met een dunne plastiekfolie (al weg op foto).




Dus een goede ervaring met Matagot. Antwoord op contactformulier heeft even op zich doen wachten, maar verzending was snel en vooral zonder schade aangekomen.

15/01 eerste contactformulier ingevuld
17/01 extra informatie toegevoegd aan contactformulier
19/01 antwoord gekregen
20/01 verzendbevestiging
24/01 ontvangen

Één minpuntje, heeft niets met Matagot te maken, maar vind het wel een beetje spijtig:
Op de voorkant van de doos kan je een printnummer zien. Dit is geen stickertje dat er af kan, maar is er gewoon op gedrukt.
Europe for Europeans
Door Kevii23 (8 reacties) op 24-01-2023 16:07
( PM )
Ik heb nog steeds geen reactie op mijn ticket of Instagram bericht. Inmiddels een week geleden ticket aangemaakt en vervolgens de 21ste in het frans in dezelfde ticket een reactie geplaatst + een 2e bericht via instagram met de vraag om te kijken naar het desbetreffende ticket.

Nu een week verder en vind het echt heel vervelend dat er nog geen reactie is..
Metroid_Dark_Sky
Door Metroid_Dark_Sky (548 reacties) op 24-01-2023 16:19
( PM )
Quote:


Één minpuntje, heeft niets met Matagot te maken, maar vind het wel een beetje spijtig:
Op de voorkant van de doos kan je een printnummer zien. Dit is geen stickertje dat er af kan, maar is er gewoon op gedrukt.
Gepost door: Rikku op 24-01-2023 15:48

Sommige verzamelaas worden daar juist helemaal wild van
(Daardoor printen ze het i.p.v. een sticker, die kun je makkelijker vervalsen)
Rikku
Door Rikku (50 reacties) op 24-01-2023 16:36
( PM )
Quote:
Ik heb nog steeds geen reactie op mijn ticket of Instagram bericht.

Nu een week verder en vind het echt heel vervelend dat er nog geen reactie is..
Gepost door: Kevii23 op 24-01-2023 16:07

Ik heb altijd in het Frans gecommuniceerd. Het kan best dat ze niet even snel reageren als je een bericht in het Engels achterlaat.

Eventueel kan je proberen om ze te contacteren via privébericht op BGG? Die account lijkt toch dagelijks in te loggen. https://boardgamegeek.com/user/matagot_contact

Quote:
Sommige verzamelaas worden daar juist helemaal wild van
(Daardoor printen ze het i.p.v. een sticker, die kun je makkelijker vervalsen)
Gepost door: Metroid_Dark_Sky op 24-01-2023 16:19

Ah ok.
Ik heb liever een mooie voorkant. Daarom ook voor de Engelse versie gegaan ipv te wachten op die van 999 Games met hun rode streep.
Langs binnen of eventueel aan de onderkant, had voor mij veel beter geweest.
Europe for Europeans
[Begin] |1(1) [Eind]