Uiteraard gewonnen met 50 punten verschil op de runner-up.
Jaipur vorige week meerdere potjes, zeker een aanrader voor 2 spelers.
Once Upon A Time...
Wordt even een korte versie:
Air, Land & Sea x2, één keer verloren, één keer gewonnen
Bezzerwizzer, verloren
Pandemic Legacy Oktober x2, twee keer verloren
Game to Pick a Game, verloren?
T.I.M.E. Stories, niet echt fan van de tijdslijn in het midden, maar wel uitgespeeld
The Game x2, twee keer verloren
Bohnanza: Al Cabohne x2, twee keer verloren, tweede keer zelfs 3e geworden (vriendin, mafia, ik, mafia)!
Phase 10, gewonnen
Arkham Noir: Case #1, gewonnen met nog één kaart in de draw pile (als die leeg was geraakt, moest ik de discard schudden en een nieuwe slachtofferkaart trekken, maar die had ik niet meer, dus dan had ik verloren)
Friday 2x, twee keer verloren. Één met 14 punten (0 piraten) en één met -15 punten (0 piraten, natuurlijk)
Dit was in de afgelopen 9 dagen!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
De Crew: meerdere potjes, zijn tot missie 19 gekomen. Heerlijk spelletje, 8-jarige kon na wat instructies ook goed meedoen, leuk om te zien. Daarnaast op moederdag ook nog met mijn mama, zus en vriend gespeeld.
Tapestry: Beetje raar potje, stond tot einde zeer dik laatste, vervolgens bijna 200 punten gescoord toen verder iedereen al klaar was en dus gewonnen.
Clank spider spelbord: Iedereen kende het spel al, dus we konden lekker los gaan. Toen ik net ondergronds was, had de eerste met de grootste schat alweer de terugweg naar boven ingezet. Twee mensen om mij heen net voor de uitgang zien sneuvelen, ikzelf wel de uitgang gehaald. Dit mocht echter niet baten, de winst was al vergeven.
http://boardgamegeek.com/user/CandyShine
Quote:
@Nielsje
Yes, Imperial Settlers heeft downtime, ook als je het vaker speelt. Meestal wel minder, maar soms wil je dan juist lang en diep nadenken over je beurt nu je het spelletje snapt.
Wat voor mij bij dit soort spellen vaak wel helpt, is dat ik alvast mijn beurten uitdenk tijdens de beurt van de andere speler en de benodige resources op de kaarten leg die ik van plan ben om te gebruiken, dan vergeet ik als het lang duurt ook niet wat nou ook alweer mijn plan was
Nadeel: de andere speler kan een beetje zien wat je van plan bent, maar dat interesseert mij persoonlijk dan minder
Gepost door: CandyShine op 04-05-2020 11:22
Yes, Imperial Settlers heeft downtime, ook als je het vaker speelt. Meestal wel minder, maar soms wil je dan juist lang en diep nadenken over je beurt nu je het spelletje snapt.
Wat voor mij bij dit soort spellen vaak wel helpt, is dat ik alvast mijn beurten uitdenk tijdens de beurt van de andere speler en de benodige resources op de kaarten leg die ik van plan ben om te gebruiken, dan vergeet ik als het lang duurt ook niet wat nou ook alweer mijn plan was
Nadeel: de andere speler kan een beetje zien wat je van plan bent, maar dat interesseert mij persoonlijk dan minder
Gepost door: CandyShine op 04-05-2020 11:22
@ Nielsje / CandyShine: Imperial Settlers is echt een super vet spel (vind ik dan). Speel het graag! Inderdaad geen straf om te spelen.
Spelen jullie alleen het basisspel? Of ook met de uitbreidingen erbij? Ik heb tot nu toe een aantal keren met het basisspel gespeeld. Even uitvogelen hoe dat precies werkt met het toevoegen van een uitbreidingsvolk!
Hoe gaaf zou dat zijn als we zoiets eens zouden kunnen spelen met een BS groep?!
Wordt ook veel Star Realms gespeeld, de Frontiers set voornamelijk. Daarnaast ook via de app met lui buiten het huishouden. Had dit voor mijn verjaardag gekregen en gelijk helemaal weg van dit spel.
Speelde (toen ik nog naar kantoor en het café ging ) met enige regelmaat Kakkerlakkenpoker. Op aanraden van iemand Valse Motten geprobeerd, maar dat slaat niet echt aan bij mij. Misschien in een andere groepssamenstelling met alcohol achter de kiezen dat het beter werkt.
Gisteren Pandemic Legacy s01 Oktober (2e keer) en November (1e keer) gespeeld. Oktober eindelijk gewonnen en |||Spoiler|||patient zero gevonden, dus plots hadden we een medicijn|||Spoiler|||! November verloren we eigenlijk heel stom, maar we kregen maar niet de goede kaarten en konden niet snel genoeg reageren op kettingreacties.
Volgende keer met het spel uitspelen!
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Jamaica,
Pandemic Reign of Cthulu,
Azul
en 13 Minutes Cuban missile crisis gedaan.
75 % gewonnen van de avond
Quote:
Gisteravond:
Jamaica,
Pandemic Reign of Cthulu,
Azul
en 13 Minutes Cuban missile crisis gedaan.
75 % gewonnen van de avond
Gepost door: Juggerhest op 03-06-2020 10:36
Jamaica,
Pandemic Reign of Cthulu,
Azul
en 13 Minutes Cuban missile crisis gedaan.
75 % gewonnen van de avond
Gepost door: Juggerhest op 03-06-2020 10:36
maar een van deze spellen gespeeld, Pandemic Cthulu lijkt me op zich nog wel een spinoff versie die ik zou kopen.
zit daar meer of minder geluk in dan de normale versie
Pim Pam Pet, Er ligt een Ninja in m'n Bed.
Daarnaast ook Exit: De Onheilspellende Villa gespeeld. Erg interessant, met z'n vieren uitzoeken hoe alles werkt. Sommige puzzels waren makkelijk, sommige vrijwel onmogelijk zonder hints. 1u 45m over gedaan met 10 hints, dus de laagste score met 1 ster. Het laatste raadsel was... verrassend en we hadden het ook opgelost, maar kregen niet de juiste code. Ach, veel plezier ervan gehad. Wel zonde dat je het spel echt maar één keer kunt spelen en ook niet door kunt geven. Dat hebben escape room spellen zoals Escape Room en Unlock dan weer wel. Gekocht voor een tientje bij de Kruidvat, dus 'goedkoop' plezier met z'n vieren, maar ik weet niet wat ik er nu mee moet. Bij het oud papier dan maar?
Wel gemerkt dat de moeilijkheid voornamelijk ligt in de eerste villains die je moet verslaan. Als je bijvoorbeeld (spoiler van box 5) |||Spoiler|||Bellatrix krijgt en vanaf het begin 2 extra Dark Arts kaarten moet trekken, in combinatie met een Barty Crouch en Peter Pettigrew, kan het heel snel gedaan zijn met je. Begin je met Crabbe & Goyle, kan je die bijna het hele spel negeren, omdat het zo'n zwakke villain is. Daarnaast heb je natuurlijk Voldemort, die pas aangevallen kan worden als alle villains dood zijn, dus ook daar moet je vaak plannen zodat je 3 villains tegelijk af kan maken, zodat er niet 4 villains liggen.|||Spoiler|||
Maargoed, zeker in de laatste drie spellen is bovenstaande spoiler een erg belangrijk punt in of een spel lukt of niet. Het tactische zit 'm in het feit dat je echt moet kiezen tussen welke villain je aanvalt en op welk moment enzo.
Ik heb nog nooit een deck-builder gespeeld en ik koop eigenlijk elke ronde wel wat, als ik er geld voor heb, terwijl mijn vriendin heel specifiek kiest en daardoor vaak kaarten laat liggen die haar deck sowieso beter zouden maken, maar waar ze geen zin in heeft. Ik ben er nog niet uit of dat een goede tactiek is of niet. Hoe spelen jullie deck-builders? Kopen als je kan kopen? Of alleen kopen als je wil kopen?
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Afhankelijk van je character bij Hogwarts Battle zijn sommige kaarten interessanter voor je deck dan anderen. Hermione en spells bijvoorbeeld. Dan kan het zinvol zijn om je alleen op spells te richten. Kaarten zoals Quidditch Gear kunnen in elk deck en die zou ik dan ook altijd kopen. Helemaal niks kopen kan, maar dat heeft bij Harry niet zoveel zin. Zeker in het begin niet, omdat je dan geen nieuwe kaarten in de Market krijgt. Later tijdens het spel als je eenmaal tevreden bent met je deck zou je het kunnen overwegen niks meer te kopen. Dit kan, omdat je geen kaarten mag afleggen. Dat kan pas met de uitbreiding.
Daarbij is Hogwarts Battle als deckbuilder niet extreem lastig, maar is de factor geluk jammer genoeg wel vrij groot. Als huisregel heb ik de Market opgedeeld. Drie plekken voor kaarten vijf en goedkoper en drie plekken voor zes en duurder. Meerdere keren gehad dat de Market vol lag met kaarten die niemand kon betalen. Dan is het snel einde oefening.
Nog een vraag. Speel je Harry Potter Hogwarts Battle met z'n tweeën? Ieder een character? Want hoe meer characters in het spel, hoe moeilijker Hogwarts Battle wordt. Waarbij vier characters echt heel anders speelt dan twee characters.
...
Ik zie niet in waarom het moeilijker zou worden though? Omdat veel kaarten maar één held aan hartjes helpen ofzo?
3DS: 3695-0698-7311 - PS4: Devilpuppet_UK - Wii U: Devilpuppet
Als je Hogwarts Battle met twee characters speelt ben je om en om aan de beurt, maar als je met vier characters speelt moet je drie beurten wachten voordat je weer aan de beurt bent. Over de duur van het spel ben je gewoon minder aan de beurt bij vier spelers. Je kunt dus ook minder vaak je deck verbeteren door kaarten te kopen in de Market. Ook heb je meer last van de effecten die Villains op het spel hebben. In plaats van een beurt niks kunnen doen krijg je bij vier spelers drie beurten voor je kiezen zonder dat je iets aan je Health kunt doen, of je teamgenoot moet je helpen. Niet Stunned raken wordt dan ineens een uitdaging. Ik ben mijn beurt wel eens geëindigd met 8 Health, maar bij mijn volgende beurt begon ik met 10 Health. In de tussenliggende beurten van de andere spelers zoveel schade opgelopen dat ik Stunned raakte en niemand die mij kon helpen.
Ik heb Hogwarts Battle met 1, 2 en 4 characters gespeeld. Een character is echt heel eenvoudig. Bij twee characters komt het spel een beetje los en bij drie/vier wordt het echt leuk. En je bent bij drie/vier spelers vanaf game 4 zeker twee uur kwijt voor een potje. Voor Hogwarts Battle geldt "the more, the merrier". Omdat jullie met z'n tweeën spelen gewoon vier characters met de volgorde a1 b1 a2 b2. Iets meer administratie, maar zeker de moeite waard.
Wat betreft de Villains heb je helemaal gelijk. Altijd de gevaarlijkste Villain aanvallen. Welke dat ook moge zijn.
...
De uitleg en setup duren net zo lang als bij de reguliere Pandemic, maar de speeltijd is extreem kort. Op zich voelt het wel als Pandemic, maar ik zou toch eerder de reguliere doos uit de kast pakken. Ook bij nieuwkomers of casual spelers. Vind het geen slecht spel, maar het heeft niet het effect op mij wat Ticket To Ride: New York had.
3x Wingspan: 2x met 2 spelers. 1x met 5 spelers. Blijft een leuk toegankelijk spel, maar merkte voornamelijk met 5 spelers dat sommige spelers achterblijven door pure pech van trekken van kaarten. Desondanks erg leuk spel en viel goed in de smaak.
3x De crew: wat een top spel. Heel anders dan mensen verwachten. Het samen spelen, icm met slagen spelen zonder per se de slag te willen willen, maakte het tot een prettige verrassing.
2x Robinson crusoe: met mijn vaste 2 medespelers het spel proberen te ontfutselen. De eerste keer verloren we keihard van het bord, maar de tweede keer hadden we onszelf door en kwam de samenwerking en coördinatie naar boven. Fantastisch! Het eerste scenario in 2x kunnen halen en nu al zin in het volgende scenario.
Instagram: @dice_daniel