Volg ons op Bluesky Volg ons op Youtube Volg ons op Instagram Abonneer op onze RSS

Terraforming Mars krijgt een Campagne variant

Terraforming Mars krijgt een verhalende uitvoering. De campagne hiervoor is vandaag van start gegaan. The Legacy of Mars bevat meer dan 600 kaarten en speelt zich af op vier verschillende landkaarten die de missies voorstellen. Je begint op Mars, maar continueert je campagne erna al gauw op een van de manen van Jupiter. De andere twee locaties zijn nog geheim. Er is ook een deluxe versie met 3D tegels, al komt die met een prijskaartje € 329,-. De goedkoopste variant kost € 109,-

De campagne loopt nog tot en met 30 mei. Bekijk hier alle informatie.

Geplaatst door Yorn op 12-05-2026 20:33
Aantal keer bekeken: 2247

Reacties

Door Robbus (250 reacties) op 12-05-2026 21:08
( PM )
Dit is geen legacy spel. Het is een campagne die je opnieuw kunt spelen.

Yorn edit: Afgeleid door de titel Legacy of Mars, heb het aangepast naar campagne. :-)
Door Budgetspelenpate (70 reacties) op 13-05-2026 12:08
( PM )
Was hier niet allemaal heisa over omdat de artwork door AI gemaakt wordt?
Door Dutchyoda (302 reacties) op 13-05-2026 15:08
( PM )
Quote:
Was hier niet allemaal heisa over omdat de artwork door AI gemaakt wordt?
Klopt, en ook de transphobische houding van Enoch Fryxelius doet veel stof op waaien.
verzamellinkje op BGG
Door Hedgehog (1408 reacties) op 13-05-2026 16:52
( PM )
Liever AI dan het vreselijke artwork van de originele Terraforming Mars. Metal cubes voor $75 😂

Ben sowieso een redelijke hater van dit spel, maar sinds Wingspan is uitgebracht heb ik een ander spel om bij iedere mogelijkheid de grond in te boren 💩
Door Metroid_Dark_Sky (766 reacties) op 14-05-2026 15:55
( PM )
Het Legacy of Mars te noemen is echt wel een bewuste fout om veel mensen op een dwaalspoor te zetten.

Het is geen echte legacy game zoals b.v. de pandemics of de Ticket to Ride Legacy.
Ik had even oor ernaar totdat ik vernam dat het inderdaad een campaigne was.

Ze konden het beter Campagne of Mars of Story of Mars noemen.

En ach net als met elke Awaken Realms release is er een vraag over AI artwork en kopen alsnog zoveel mensen de 100plus euro versies dat het geen voeten in de aarde zet om je er druk over te maken.
Zolang het verkocht wordt, zal het gemaakt worden.
Door Anne1407 (82 reacties) op 15-05-2026 10:33
( PM )
Dit ziet er echt fantastisch uit. Ik ben heel benieuwd.
Door Sanderanders (96 reacties) op 16-05-2026 21:36
( PM )
Ik heb deze getest (beta), maar als fan van TM, vond ik het echt niet voldoende toevoegen. Het is een variatie op het thema. Van een campaing verwacht je een verhaal wat je meeneemt: amper aanwezig. Het is 90% TM zoals ik het ken en samen met de ai shit en de super verontrustende opvattingen van de eigenaars (tegen het ultra rechtse aan), is het een harde pass voor mij en ik raad iedereen af om dit bedrijf te supporten.
Door Swizard (395 reacties) op 19-05-2026 19:04
( PM )
Quote:
[..]

Klopt, en ook de transphobische houding van Enoch Fryxelius doet veel stof op waaien.
verzamellinkje op BGG
Wat een vaag figuur is het zeg, goed dat je het benoemd
Door Raz (15 reacties) op 21-05-2026 10:47
( PM )
Quote:
Ik heb deze getest (beta), maar als fan van TM, vond ik het echt niet voldoende toevoegen. Het is een variatie op het thema. Van een campaing verwacht je een verhaal wat je meeneemt: amper aanwezig. Het is 90% TM zoals ik het ken en samen met de ai shit en de super verontrustende opvattingen van de eigenaars (tegen het ultra rechtse aan), is het een harde pass voor mij en ik raad iedereen af om dit bedrijf te supporten.

Dat kan je van Pandemic Legacy ook gezeggen. Ik heb het seizoen 1 uitgespeeld, maar eigenlijk speel je steeds Pandemic met een iets ander sausje en een dun verhaal. Geen idee waarom mensen er zo wild van werden, ws. omdat het één van de eerdere Legacy spellen was.

En ik ben helemaal voor transrechten etc. maar als iemand online roept dat een transvrouw geen echte vrouw is, dan mag dat toch? Vrijheid van meningsuiting heet dat. Sowieso loos dat nu dat hele FryxGames als een haatdragend instituut wordt neergezet, onzin.

En AI is here to stay, laten we vooral open discussies houden over hoe het goed en niet goed gebruikt kan worden. Al die BGG-ers en YouTubers als SU&SD zouden de discussie aan moeten gaan, i.p.v. mensen en bedrijven publiekelijk op een zwarte lijst zetten.