Quote:
*Reminder to myself* : nooit spellen verkopen met kopersberscherming 
spel is zoek tijdens transport, koper krijgt zijn geld terug.
En ik? maar 20 euro (verkocht voor 45)
Gepost door: Streetnerd op 01-02-2025 06:17

spel is zoek tijdens transport, koper krijgt zijn geld terug.
En ik? maar 20 euro (verkocht voor 45)
Gepost door: Streetnerd op 01-02-2025 06:17
Dat is het probleem... het proces werkt gewoonweg niet.
Transport, maar ook wat zit er in echt in c.q. wat is de echte waarde.
Kopersbescherming betekent risico 100% voor verkoper, zo ook bij eBay, getuige de verhalen.
Pakket komt aan, blijkt de postbode ermee gegooid te hebben ofzo. Redelijke deuk in de doos... Gelukkig wel aan de onderkant, zodat het in de kast niet zichtbaar zou zijn, maar toch, enorm zonde voor zo'n uitgave.
Winkel was in de buurt dus toch maar even langsgegaan. Blijkt dat spel daar dus niet meer op voorraad. Normaal geen probleem, maar de uitbreiding was via Amazon ook al onderweg. De leverdatum van een nieuwe voorraad stond op volgend jaar volgens de winkelier. Ruilen/retourneren was dus geen optie.
Hoewel erg vervelend, ben ik redelijk pragmatisch ingesteld. De inhoud is nog heel dus een stukje tape zal het op moeten lossen. Als pleister op de wond heb ik in (die overigens erg leuke) winkel maar Marvel Champions en Space Base aangeschaft waar ik dan weer 10% korting op kreeg.

Kom ik thuis, zie ik dat ik bij Amazon het verkeerde adres had ingevoerd. Wordt ik 's middags gebeld door mijn broertje: de postbode was langs geweest en via de camera was de postbode gevraagd om het in de papiercontainer te doen.
Meneer de postbode was blijkbaar kleurenblind want het verdween in de grijze container. Toen kon ik dus even die kant op racen omdat er blijkbaar water en dergelijke in de container stond.
Al met al een erg leuke ervaring omtrent een spel waarvan ik al 2 jaar nadenk om hem aan te schaffen.
Met als klap op de vuurpijl: SW Rebellion zit nu in de '2e halve prijs' actie van Bol...
Ik blijf weer even een paar maanden weg van webshops denk.

ik kreeg het spel binnen en merkte op dat folie al losjes zat en de hoeken wit waren (duidelijk shelfware) verder is er ook een klein deukje/scheurtje.
Ik mailen voor compensatie van 10% (als zakelijke klant van PostNL kan hij makkelijk een claim indienen). Na een week nog steeds geen reactie, vervolgens gepost op hun FB pagina waarna chat via Messenger.
verhaal short: Hij weigerde mij te compenseren. en ging vervolgens te keer door te zeggen dat ik erg onredelijk en triest ben. En dat ik trotst moest zijn dat ik kleine ondernemers de grond in werk..... niet echt professioneel om dit te zeggen tegen een klant
Toevallig kwam ik erachter dat die dag nog een kortingscode werkte op hun website, deze gaf 10% korting. Dus ik zei zo: je wilt geen 10% compenseren maar je verkoopt nu wel alle spellen met 10% korting? En dan ga je huilen dat ik triest ben etc?
Kreeg uiteindelijk wel die 10% ....
=)
Quote:
Als ondernemer verkoop je nieuwe producten en is hij verantwoordelijk voor het goed te verpakken.
ik kreeg het spel binnen en merkte op dat folie al losjes zat en de hoeken wit waren (duidelijk shelfware) verder is er ook een klein deukje/scheurtje.
Ik mailen voor compensatie van 10% (als zakelijke klant van PostNL kan hij makkelijk een claim indienen). Na een week nog steeds geen reactie, vervolgens gepost op hun FB pagina waarna chat via Messenger.
verhaal short: Hij weigerde mij te compenseren. en ging vervolgens te keer door te zeggen dat ik erg onredelijk en triest ben. En dat ik trotst moest zijn dat ik kleine ondernemers de grond in werk..... niet echt professioneel om dit te zeggen tegen een klant
Toevallig kwam ik erachter dat die dag nog een kortingscode werkte op hun website, deze gaf 10% korting. Dus ik zei zo: je wilt geen 10% compenseren maar je verkoopt nu wel alle spellen met 10% korting? En dan ga je huilen dat ik triest ben etc?
Kreeg uiteindelijk wel die 10% ....
Gepost door: Streetnerd op 11-05-2025 07:29
ik kreeg het spel binnen en merkte op dat folie al losjes zat en de hoeken wit waren (duidelijk shelfware) verder is er ook een klein deukje/scheurtje.
Ik mailen voor compensatie van 10% (als zakelijke klant van PostNL kan hij makkelijk een claim indienen). Na een week nog steeds geen reactie, vervolgens gepost op hun FB pagina waarna chat via Messenger.
verhaal short: Hij weigerde mij te compenseren. en ging vervolgens te keer door te zeggen dat ik erg onredelijk en triest ben. En dat ik trotst moest zijn dat ik kleine ondernemers de grond in werk..... niet echt professioneel om dit te zeggen tegen een klant
Toevallig kwam ik erachter dat die dag nog een kortingscode werkte op hun website, deze gaf 10% korting. Dus ik zei zo: je wilt geen 10% compenseren maar je verkoopt nu wel alle spellen met 10% korting? En dan ga je huilen dat ik triest ben etc?
Kreeg uiteindelijk wel die 10% ....
Gepost door: Streetnerd op 11-05-2025 07:29
Zoals je elders op het forum heb kunnen lezen, bieden ze 40% opheffingskorting. Klinkt als een ondernemer in onze hobby branche, die kopje onder gaat. Behalve dat dit een forum is, waar iedereen zoveel mogelijk het onderste uit de kan probeert te halen, betekent dit ook wat de winstmarge, oftewel de ondernemer zijn/haar boterham, wordt afgenomen. Je hebt gelijk dat deze situatie niet erg klantvriendelijk was, maar jij probeert zo te lezen bij het minste of geringste ook een paar euro van een (waarschijnlijk) al heel goedkoop geprijst spel af te schrapen. En omdat dit topic: 'klagen' heet, wil ik nu eens over jullie allemaal klagen. Geef een paar euro meer uit, support die boardgame winkels, denk eens niet alleen aan jezelf maar begrijp dat het fucking hard is om boardgames te verkopen. Zijn bijna allemaal zelf mede liefhebbers he?
Quote:
[..]
Zoals je elders op het forum heb kunnen lezen, bieden ze 40% opheffingskorting. Klinkt als een ondernemer in onze hobby branche, die kopje onder gaat. Behalve dat dit een forum is, waar iedereen zoveel mogelijk het onderste uit de kan probeert te halen, betekent dit ook wat de winstmarge, oftewel de ondernemer zijn/haar boterham, wordt afgenomen. Je hebt gelijk dat deze situatie niet erg klantvriendelijk was, maar jij probeert zo te lezen bij het minste of geringste ook een paar euro van een (waarschijnlijk) al heel goedkoop geprijst spel af te schrapen. En omdat dit topic: 'klagen' heet, wil ik nu eens over jullie allemaal klagen. Geef een paar euro meer uit, support die boardgame winkels, denk eens niet alleen aan jezelf maar begrijp dat het fucking hard is om boardgames te verkopen. Zijn bijna allemaal zelf mede liefhebbers he?
Gepost door: Sanderanders op 13-05-2025 15:56
Zoals je elders op het forum heb kunnen lezen, bieden ze 40% opheffingskorting. Klinkt als een ondernemer in onze hobby branche, die kopje onder gaat. Behalve dat dit een forum is, waar iedereen zoveel mogelijk het onderste uit de kan probeert te halen, betekent dit ook wat de winstmarge, oftewel de ondernemer zijn/haar boterham, wordt afgenomen. Je hebt gelijk dat deze situatie niet erg klantvriendelijk was, maar jij probeert zo te lezen bij het minste of geringste ook een paar euro van een (waarschijnlijk) al heel goedkoop geprijst spel af te schrapen. En omdat dit topic: 'klagen' heet, wil ik nu eens over jullie allemaal klagen. Geef een paar euro meer uit, support die boardgame winkels, denk eens niet alleen aan jezelf maar begrijp dat het fucking hard is om boardgames te verkopen. Zijn bijna allemaal zelf mede liefhebbers he?
Gepost door: Sanderanders op 13-05-2025 15:56
volgens mij lees jij selectief....
ik support geen winkels die schade producten verkopen als "nieuw". (En schade kwam niet door transport!)
maar vertel jij mij eens wat het schil is voor zijn winstmarge:
1) ik koop spel met 10% korting
2) ik koop spel zonder 10% korting, maar krijg 10% compensatie voor schade product.
hey als het zo moeilijk is om boardspellen te verkopen. begin er niet aan. er zijn zat andere shops.
maar nu ben ik beniewd wat jij doe als jij een nieuw spel koopt met schade.
=)
Quote:
[..]
Zoals je elders op het forum heb kunnen lezen, bieden ze 40% opheffingskorting.
Gepost door: Sanderanders op 13-05-2025 15:56
Zoals je elders op het forum heb kunnen lezen, bieden ze 40% opheffingskorting.
Gepost door: Sanderanders op 13-05-2025 15:56
Speldorado en Boardgameshop zijn 2 aparte ondernemingen? Of heb ik dat nu mis?
Quote:
[..]
Speldorado en Boardgameshop zijn 2 aparte ondernemingen? Of heb ik dat nu mis?
Gepost door: Stef op 13-05-2025 19:38
Speldorado en Boardgameshop zijn 2 aparte ondernemingen? Of heb ik dat nu mis?
Gepost door: Stef op 13-05-2025 19:38
ja, snapte hem ook niet.
=)
Quote:
[..]
Speldorado en Boardgameshop zijn 2 aparte ondernemingen? Of heb ik dat nu mis?
Gepost door: Stef op 13-05-2025 19:38
Speldorado en Boardgameshop zijn 2 aparte ondernemingen? Of heb ik dat nu mis?
Gepost door: Stef op 13-05-2025 19:38
Volgens mij wel... de een zit in Delft de ander in Papendrecht.
For millions of years mankind lived just like the animals Then something happened which unleashed the power of our imagination We learned to talk
maar snap de opmerking van sanderanders wel. ik mis in vele berichten de menselijke maat, ook lees ik in de berichten van een streetnerd een hoge mate van entitlement(sorry voor engels, maar dekt lading het best). ik lees dat er minimale schade was. Heeft streetnerd er ooit aan gedacht dat het produkt wellicht al in de winkel heeft gelegen(verklaring lichte shelfwear) en dat het voor winkelstandaarden gewoon nieuw is. hij eist een 10% korting, krijgt uiteindelijk ook korting en weigert bijvoorbeeld ook zijn review van een 1 aan te passen.
mensen vergeten te vaak dat er mensen en flgs achter de websites kunnen zitten. Ik ga al jaren met veel plezier naar de speldorado en heb nooit problemen gehad, vandaar ook mijn behoefte nu om mijn lurk status op te heffen en toch maar eens te posten. ze hebben prima prijzen en zijn in de winkel ook altijd correct richting klanten.
als hij producten met schade/shelfwear verkoopt dan moeten die spellen online worden verkocht onder kopje "schade of b-producten". Waarom doen andere shops dit wel?
Ga mij niet vertellen dat jij als bordspelliefhebber een spel koopt en happy bent met schade en vervolgens niets doe. jij verwacht een nieuw product. ..... je kan nu wel makkelijk het woordje entitlement gebruiken maar als het erop aankomt gaat iedereen het zelfde piepen.
en zoals ik al zei er liept een actie van 10% korting. spel "retourneren" en opnieuw kopen met kortingscode. daarom heb ik die 10% gekregen. Ik was gewoon redelijk in mijn eis. En daarnaast kon hij ook de kosten claimen bij zijn vervoerder als zakelijke grebruiker. (kreegt tie meer terug dan die 10%)
en sws pas ik mijn 1 ster niet aan...
=)
Quote:
En daarnaast kon hij ook de kosten claimen bij zijn vervoerder als zakelijke grebruiker. (kreegt tie meer terug dan die 10%)
Gepost door: Streetnerd op 17-05-2025 06:32
En daarnaast kon hij ook de kosten claimen bij zijn vervoerder als zakelijke grebruiker. (kreegt tie meer terug dan die 10%)
Gepost door: Streetnerd op 17-05-2025 06:32
Maar het was shelfwear, iets dat niet is ontstaan tijdens transport zoals je aangaf.
(Het deukje scheurtje kan ook in de winkel zijn ontstaan)
Als de ondernemer dat zou declareren bij de transporteur is het dus fraude.
Dus hij kan dit niet terug halen, niet als je goed contact wilt behouden met je transporteur.
(En sowieso laten we met ons allen fraude niet gaan aanmoedigen, de wereld is al corrupt genoeg)
Quote:
Ga mij niet vertellen dat jij als bordspelliefhebber een spel koopt en happy bent met schade en vervolgens niets doe. jij verwacht een nieuw product. ..... je kan nu wel makkelijk het woordje entitlement gebruiken maar als het erop aankomt gaat iedereen het zelfde piepen.
Daarin verschillen wij idd. Ik hoef niet altijd het onderste uit de kan, en kies vaker voor minder rompslomp en kosten voor beide partijen. Nogmaals zoals ik lees is de schade minimaal en dan zou ik zelf dat nemen(maar dat is natuurlijk mijn keuze).
Maar de boodschap is dat het allemaal mensenwerk is en ik dan sneller geneigd ben wat door de vingers te zien als het niet helemaal perfect is. Als ik het perfect wil, dan zoek ik het wel zelf uit in de winkel.
P.s.
Ik verwacht niet dat je je cijfer aanpast, dat moet je zelf weten. Ben zelf allergisch voor de cultuur van 1en en 10en die ik vaak zie terugkomen. Vind het wel apart dat iemand je tegemoet komt en dat het allemaal nog steeds het slechtste is wat je ooit kan overkomen.
Quote:
@grotemuis
als hij producten met schade/shelfwear verkoopt dan moeten die spellen online worden verkocht onder kopje "schade of b-producten". Waarom doen andere shops dit wel?
Ga mij niet vertellen dat jij als bordspelliefhebber een spel koopt en happy bent met schade en vervolgens niets doe. jij verwacht een nieuw product. ..... je kan nu wel makkelijk het woordje entitlement gebruiken maar als het erop aankomt gaat iedereen het zelfde piepen.
en zoals ik al zei er liept een actie van 10% korting. spel "retourneren" en opnieuw kopen met kortingscode. daarom heb ik die 10% gekregen. Ik was gewoon redelijk in mijn eis. En daarnaast kon hij ook de kosten claimen bij zijn vervoerder als zakelijke grebruiker. (kreegt tie meer terug dan die 10%)
en sws pas ik mijn 1 ster niet aan...
Gepost door: Streetnerd op 17-05-2025 06:32
als hij producten met schade/shelfwear verkoopt dan moeten die spellen online worden verkocht onder kopje "schade of b-producten". Waarom doen andere shops dit wel?
Ga mij niet vertellen dat jij als bordspelliefhebber een spel koopt en happy bent met schade en vervolgens niets doe. jij verwacht een nieuw product. ..... je kan nu wel makkelijk het woordje entitlement gebruiken maar als het erop aankomt gaat iedereen het zelfde piepen.
en zoals ik al zei er liept een actie van 10% korting. spel "retourneren" en opnieuw kopen met kortingscode. daarom heb ik die 10% gekregen. Ik was gewoon redelijk in mijn eis. En daarnaast kon hij ook de kosten claimen bij zijn vervoerder als zakelijke grebruiker. (kreegt tie meer terug dan die 10%)
en sws pas ik mijn 1 ster niet aan...
Gepost door: Streetnerd op 17-05-2025 06:32
Ik ben toch erg nieuwsgierig geworden...
Als de speldoos een deukje, krasje, scheurtje of iets soortgelijks bevat, maar het spel zelf is intakt en compleet en een top spel, waarom dan druk maken om..?
Ik begrijp je reacties op anderen hier ook niet helemaal, je komt gefrustreerd over. Met een opmerking als "ik pas mijn 1 ster niet aan".
Wat wil je daar mee bereiken?
Wat voor nut heeft het? Lijkt mij meer een koppig karakter met een principe kwestie.
Ga gewoon genieten van de spellen.
En ja soms ontvang je een spel waarvan iets is beschadigd.
Wat ik zelf meer vervelend vindt, is wanneer er een component mist waardoor het spel onspeelbaar is.
Streetnerd had het spel ook gewoon kunnen retourneren en opnieuw kunnen bestellen met de kortingscode. Dan was de spellenwinkel een hoop meer geld kwijt aan verzendkosten en verwerking. Als ze gewoon hadden aangegeven dat het spel beschadigd was dan kon de klant zelf bepalen of het voor hem/haar een probleem zou zijn.
@ Grotemuis, dus je bent happy met een schade product? Mij gaat het gewoon om principes. Je koopt nieuw, je krijgt nieuw. Of je moet transparant zijn wat hij niet was.
en die 1 ster is gewoon ook voor het feit dat hij alles behalve netjes en een hypocriet was.
@ Lapjeskat, juist!
=)
Quote:
Streetnerd had het spel ook gewoon kunnen retourneren en opnieuw kunnen bestellen met de kortingscode.
Gepost door: Lapjeskat op 18-05-2025 00:20
Gepost door: Lapjeskat op 18-05-2025 00:20
#doubt
"U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief de initiële verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retourneren van uw adres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening."
http://speldorado.com/pages/retourneren-en-terugbetaling
Als dat niet het geval is, wordt het lastiger. Er is dan vaak onduidelijkheid over de verwachte levertijd, geen communicatie, sluipen er fouten in en worden e-mails of berichten slecht of gewoon niet beantwoord. Ik heb veel geduld gehad en pogingen geprobeerd, maar dit kan gewoon echt niet. Mij zijn ze kwijt als klant.
Let op! Prijsmeldingen van Nin kunnen u geld kosten.